Τετάρτη 26 Μαΐου 2010
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέο ρεκόρ «δείχνει» το δρόμο για το μέλλον
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία πραγματοποίησε ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ, καθώς διήνυσε μια απόσταση 1.003 χιλιομέτρων, σε περίπου 27,5 ώρες, χωρίς να χρειαστεί να επαναφορτίσει η μπαταρία του.
Το κατόρθωμα έγινε από ένα ειδικά τροποποιημένο ερυθρόλευκο Mira EV, που έτρεχε με περίπου 40 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς στάση, σε μια πίστα δοκιμών στην Ιαπωνία. Το όχημα ήταν εφοδιασμένο με μια....
ειδική μπαταρία λιθίου ιόντων κατασκευασμένη από την ιαπωνική εταιρία Sanyo. Το τεστ οργανώθηκε από το Ιαπωνικό Κλαμπ Ηλεκτρικών Οχημάτων, το οποίο προτίθεται να ζητήσει από το οργανισμό των Παγκόσμιων Ρεκόρ Γκίνες να αναγνωρίσει επισήμως το νέο ρεκόρ, ως τη μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ ηλεκτροκίνητο όχημα χωρίς επαναφόρτιση. Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν μόλις 555,6 χιλιόμετρα και είχε γίνει πέρυσι το Νοέμβριο, πάλι σε τεστ που είχε οργανώσει το Ιαπωνικό Κλαμπ Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Ο διπλασιασμός σχεδόν του ρεκόρ δείχνει την πρόοδο που σημειώνεται συνεχώς στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες ανταγωνίζονται, προσπαθώντας να πάρουν καλύτερη θέση στην εκκίνηση της «κούρσας» που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να ξεκινήσει, καθώς οι καταναλωτές εκτιμάται ότι σταδιακά θα στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις, εγκαταλείποντας σιγά-σιγά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Το μεγαλύτερο πρακτικό πρόβλημα παραμένει η δυνατότητα επαναφόρτισης ενός κινούμενου ηλεκτροκίνητου οχήματος. Χθες τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι πρέπει, μέχρι τα μέσα του 2011, να αναπτύξουν ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ώστε να πειστούν οι καταναλωτές να ξεπεράσουν τους δισταγμούς τους και να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τα σχέδια της ΕΕ
Όπως αναφέρει ανακοίνωση των αρμόδιων υπουργών των 27 κρατών, αποτελεί προτεραιότητα η ανάπτυξη μιας «εναρμονισμένης λύσης για τη διαλειτουργικότητα ανάμεσα στα ηλεκτρικά οχήματα και στην υποδομή επαναφόρτισής τους». Επίσης επισημάνθηκε η ανάγκη να διευθετηθούν οι κίνδυνοι για θέματα ασφάλειας, καθώς και η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η επαναφόρτιση θα πρέπει να γίνεται είτε στο σπίτι ή το γραφείο, είτε σε δημόσιους σταθμούς, με εύκολο τρόπο. Από την άλλη, για να «απογειωθεί» η αγορά, θα πρέπει οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πέσουν (η Επιτροπή θα προτείνει σχετικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά «πράσινων» αυτοκινήτων), καθώς επίσης οι μπαταρίες τους να έχουν αρκετή διάρκεια και να μην χρειάζονται συχνή επαναφόρτιση.
Πάντως, οι ευρωπαίοι υπουργοί εκτίμησαν ότι ενώ τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες θα παραμείνουν κυρίαρχα για πολλά χρόνια, τα ηλεκτρικά και –στο απώτερο μέλλον– τα οχήματα υδρογόνου αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, η οποία και το περιβάλλον θα απαλλάξει από μεγάλο μέρος των αερίων του θερμοκηπίου και την Ευρώπη θα βοηθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο πετρέλαιο.
Ένα επιμέρους πρόβλημα που θεωρείται ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί, έχει να κάνει με τον μειωμένο θόρυβο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενώ αυτό είναι καλό νέο από την άποψη της μείωσης της ηχορύπανσης στις ευρωπαϊκές πόλεις, αυξάνει τον κίνδυνο για τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς να μην αντιληφθούν ότι πλησιάζει κάποιο ηλεκτρικό όχημα. Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν ότι πρέπει να μελετήσουν τρόπους για να λύσουν το πρόβλημα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου