Η συγκυβέρνηση των Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη και τα παπαγαλάκια της δικαιολογούν την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης με το επιχείρημα ότι θέλουν να καταπολεμήσουν τη λαθρεμπορία πετρελαίου. Αυτό θα μπορούσε να ισχύσει, αν δεν υπήρχε καμία περίπτωση χρήσης πετρελαίου με μηδενικό έως πολύ μειωμένο ΕΦΚ. Ομως, υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις χρήσης του πετρελαίου ως καύσιμης ύλης, στις οποίες ο ΕΦΚ είναι ακόμη και μηδενικός. Στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα βρίσκουμε τέτοιες περιπτώσεις. Στο άρθρο 78, για παράδειγμα, διαβάζουμε ότι «από τις Απαλλαγές που προβλέπονται από το άρθρο 68, απαλλάσσονται επίσης τα ενεργειακά προϊόντα που παραλαμβάνονται προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα για την ναυσιπλοΐα στα ύδατα της κοινότητας».
Οπως είναι γνωστό σ’ όσους παρακολουθούν τις συζητήσεις στον «ναό της δημοκρατίας», δηλαδή το αστικό κοινοβούλιο, τα νομοσχέδια της κυβέρνησης και οι προτάσεις νόμων των κομμάτων, πριν μπουν στην ολομέλεια της βουλής, συζητούνται στις αρμόδιες Διαρκείς Επιτροπές. Σ’ αυτές καλούνται και εκπρόσωποι Φορέων για να εκφράσουν τις απόψεις τους. Ετσι, στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, στη δεύτερη συνεδρίασή της για το πολυνομοσχέδιο Στουρνάρα, στο οποίο περιλαμβάνεται και η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, πήραν μέρος και οι Μ. Κιούσης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, και Χ. Μαυράκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Και οι δύο στις τοποθετήσεις τους επεσήμαναν ότι με την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης δε θα χτυπηθεί η λαθρεμπορία στα καύσιμα, γιατί το ναυτιλιακό, για παράδειγμα, πετρέλαιο και το πετρέλαιο που εξάγεται έχει μηδενικό ΕΦΚ.
«Ποιος θα πατάξει το λαθρεμπόριο με τα ναυτιλιακά καύσιμα, όταν παραμένει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο μηδέν; Ποιος θα πατάξει το λαθρεμπόριο, όταν υπάρχουν οι εικονικές εξαγωγές, οι παράνομες εισαγωγές , τα υποκατάστατα, η νοθεία τα παράνομα διυλιστήρια;» (Μ. Κιούσης). «Δανείζομαι την έκθεση του κ. Μάρδα… ο οποίος έκανε κάποιες ερωτήσεις στον ΟΗΕ και βρήκε ότι το 2008, αν δεν με απατά η μνήμη μου αυτή τη στιγμή, εξήχθησαν προς τα Σκόπια 229.600 τόνοι καυσίμων και όταν ρώτησε μέσα από τον ΟΗΕ πόσα καύσιμα πέρασαν στα Σκόπια, η απάντηση ήταν 10.000 τόνοι. Αντιλαμβάνεστε, λοπόν, ότι αυτά τα καύσιμα μπήκαν στην ελληνική αγορά με τεράστια ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο και μιλάμε για μία πύλη εξόδου. Φανταστείτε τι γίνεται σε όλες τις πύλες εξόδου. Φαντασθείτε τι γίνεται με τα ναυτιλιακά καύσιμα και τις εικονικές παραλαβές από τα πλοία» (Χ. Μαυράκης). «Δεν είναι δέλεαρ μόνο το ναυτιλιακό καύσιμο, που είναι με μηδενικούς φόρους όπως είπατε, αλλά με μηδενικούς φόρους είναι και τα εξαγώγιμα καύσιμα, που δεν έχουν κανένα φόρο» (Χ. Μαυράκης).
Αυτά ειπώθηκαν παρουσία κυβερνητικών βουλευτών και του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη. Κανένας τους δεν τόλμησε να διαψεύσει τους δυο παράγοντες της αγοράς, παρά το γεγονός ότι με τα λεγόμενά τους υποστήριζαν ότι το λαθρεμπόριο πετρελαίου θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο και ότι οι καπιταλιστές των κλάδων αυτών θα βγάλουν τεράστια κέρδη.
Δε θα είναι μόνο αυτές οι συνέπειες από την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης. Θα φουντώσει ακόμη περισσότερο και η παράνομη υλοτομία, η οποία θα είναι καταστροφική για το δασικό πλούτο και το περιβάλλον της χώρας.
Και κάτι ακόμη. Η ΕλΣτατ μέχρι το Μάη του 2012 δημοσιοποιούσε στοιχεία για τις εξαγωγές και των πετρελαιοειδών, ενώ έκτοτε σταμάτησε. Το Μάρτη του 2012, σύμφωνα με την ΕλΣτατ, οι εξαγωγές ανήλθαν σε 500 εκατ. ευρώ. Μήπως το σταμάτημα της δημοσιοποίησης στοιχείων για την εξαγωγή πετρελαιοειδών έχει σχέση με το φούντωμα του λαθρεμπορίου πετρελαίου μέσω των εικονικών εξαγωγών; Εμείς θα συνεχίσουμε την έρευνα και θα επανέλθουμε.
www.eksegersi.gr
Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012
Μόνο την τσέπη μας θα πλήξει η αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και όχι το λαθρεμπόριο
Ετικέτες
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
,
ΕΛΛΑΔΑ
,
ΕΡΓΑΣΙΑ/ΑΝΕΡΓΙΑ
,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
,
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου