Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Ένα Μανιφέστο Προσωπικών δεδομένων





Η Google, το Facebook, καθώς και πολλές άλλες εταιρίες,
εκμεταλλεύονται τα δεδομένα μας ,
για να μας βοηθήσουν να συνδεθούμε και να επικοινωνούμε,
εμείς πρέπει να καθορίσουμε ορισμένα βασικά δικαιώματα.

Σήμερα, το διαδίκτυο είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας αλλαγής,
τουλάχιστον από τον καιρό του Gutenberg.

Οι ηγέτες της Google και του Facebook, μετασχηματίζουν τις επιχειρήσεις, την κοινωνία των πολιτών, τις σχέσεις μας, ακόμη και την κοσμοθεωρία μας, με τόσους πολλούς τρόπους. Επίσης, μετατρέπουν τις αντιλήψεις μας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Θα είναι αυτός ο νέος κόσμος καλύτερος;


Όταν τα δεδομένα είναι πολυεπίπεδα σε στοιχεία, και οι συνδέσεις γίνονται και ενεργοποιούνται, αξία τους μπορεί να αυξηθεί δραματικά.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η πρώτη σοβαρή συζήτηση για το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή ήρθε το 1890. Το έναυσμα: η εφεύρεση της φωτογραφικής μηχανής Kodak

Εμείς, οι άνθρωποι του Net, χρειαζόμαστε ένα σύνολο αρχών για το νέο κόσμο μας.

Χρειαζόμαστε κάτι σαν σημείο αναφοράς, όταν οι κυβερνήσεις ασκούν λογοκρισία στο Διαδίκτυο ή προσπαθούν να το ελέγξουν, και όταν οι εταιρείες δημιουργούν νέα προϊόντα ή συμπεριφέρονται άσχημα.

1. Έχουμε το δικαίωμα να συνδεόμαστε.
2. Έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε.
3. Έχουμε το δικαίωμα να συγκεντρωνόμαστε και να δρούμε.
4. Προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι μια ηθική της γνώσης.
5. Publicness είναι μια ηθική της κοινής χρήσης.
6. Πληροφόρηση των θεσμικών μας οργάνων πρέπει να είναι δημόσια από προεπιλογή, μυστικό ποτέ .
7. Ότι είναι δημόσιο, είναι δημόσιο αγαθό.
8. Όλα τα κομμάτια είναι ίσα.
9. Το Διαδίκτυο πρέπει να παραμείνει ανοικτό και να διανεμηθεί.

Πώς Έμαθα να ζω χωρίς Google!
Μια αναζήτηση για να κλείσετε την πλέον διαδεδομένη εταιρεία στο Web

Αν διαβάζετε αυτό το άρθρο τώρα, οι πιθανότητες είναι καλές ότι έχετε κάνει πρόσφατα συναλλαγές με τις επιχειρήσεις της Google.
Ίσως ήρθατε εδώ μέσω αναζήτησης Google.
Ίσως είστε σήμερα συνδεδεμένοι στο Gmail.
Ακόμα κι αν δεν έχετε ένα λογαριασμό Google, το Google Analytics είναι πιθανό ότι εντοπίζει τις κινήσεις σας σε αυτό το site τώρα.

Το Google είναι επιχείρηση συλλογής δεδομένων, και εμείς,
οι χρήστες, παρέχουμε στην εταιρεία τις πρώτες πηγές του πλούτου και της εξουσίας.
Η Google μπορεί να έχει εισέλθει σε αυτόν τον κόσμο ως μια απλή μηχανή αναζήτησης, αλλά η εταιρεία έχει αναπτυχθεί και εξελιχθεί στο να γίνει ο πυρήνας της online ζωής μας.

Αποφάσισα να θέσω την εξάρτηση μου στο Google σε δοκιμή.
Το σχέδιο ήταν απλό, στην καλύτερη δυνατότητά μου,
θα καταστρέψω τη σχέση μου με την Google. Ορκίστηκα να σταματήσω την επιχειρηματική δραστηριότητα με το Google με την κατάργηση της παροχής προσωπικής πληροφόρησης.
Θα μπορούσα να ζήσω Google-free χωρίς να χάσω την ψηφιακή ποιότητα της ζωής μου;

Το σχέδιό μου ήταν να κόψω τη ροή δεδομένων μου στο Google από τρεις βασικές πηγές: το Google Mail λογαριασμό μου, το ιστορικό αναζήτησής μου, και το μονοπάτι της περιήγησης μου στο Web.

Το επίτευγμα ήταν καλό, ακόμα και αν είχε λάβει πάνω από μία εβδομάδα για να επιτευχθεί.

Όταν το Google βγήκε στα τέλη της δεκαετίας του '90, οι άλλες μηχανές αναζήτησης έχαν σαφώς περιθώρια βελτίωσης.
Ήταν αναξιόπιστες, και ποτέ δεν θα μπορούσες να είσαι βέβαιος ότι τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά αυτά που ήθελες. Η Google συνέτριψε τον ανταγωνισμό, παρέχοντας στους χρήστες τόσο την πληρότητα όσο και την καταλληλότητα. Με τον καιρό, οι άνθρωποι άρχισαν να εμπιστεύονται τους αλγορίθμους της Google όλο και περισσότερο. Οι περισσότεροι χρήστες δεν ελέγχουν πλέον την δεύτερη και τρίτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης επειδή τόσο συχνά βρίσκουν απαντήσεις στην κορυφή αναζήτησης σε λίγες θέσεις.

Αυτό σημαίνει ότι το Google είναι πραγματικά πολύ καλύτερο από άλλες επιλογές αναζήτησης;
Όχι! Σημαίνει απλώς ότι οι ικανοποιημένοι πελάτες δεν βλέπουν κάποιο λόγο να στραφούν άλλου και δεν έχουν την ανάγκη να διερευνήσουν ανταγωνιστές. Αλλά υπάρχουν πολλές βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Προτείνω DuckDuckGo!!, ως ένα είδος αντι-Google.
Αυτό δεν αποθηκεύει το ιστορικό αναζήτησής σας, και δεν περεχεί σε τρίτους τις λέξεις-κλειδιά για τις τοποθεσίες που επισκέπτεστε. Παρά το έξυπνο μάρκετινγκ, ήμουν δύσπιστος όταν το έθεσα για πρώτη φορά ως την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για το προγράμματα περιήγησης μου.
Αλλά όσο έπαιζα με το DuckDuckGo, τόσο περισσότερο το βρήκα να μου αρέσει.

Χρησιμοποιώ DuckDuckGo ως την μηχανή αναζήτησης μου αποκλειστικά τώρα, για εβδομάδες, και δεν μπορώ να πω ότι μου λείπει το Google καθόλου.
Μου αρέσει το γεγονός ότι μπορώ να πάρω καλά αποτελέσματα χωρίς να αφήνω μεγάλο ψηφιακό ίχνος, και είναι διασκεδαστικό να είμαι έξω από το mainstream. Πιθανώς θα κολλήσω με αυτό, για τον ίδιο λόγο που οι περισσότεροι άνθρωποι κολλάν με το Google:
Όταν έχεις κάτι που λειτουργεί ήδη, η αλλαγή μόνο δεν αξίζει τον κόπο. Υποψιάζομαι ότι όταν πρόκειται για την αναζήτηση, η τεμπελιά, γεννά πίστη, εφ 'όσον τα αποτελέσματα φαίνονται αρκετά καλά.

http://duckduckgo.com/


Free translation from
IEEE Spectrum Magazine

4 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

αυτη τη δουλεια, την κανουν χρονια οι τραπεζες, οι εφοριες , τα κρατη, και οτι εχει να κανει με καθεστως συναλλαγης..

εως παρα πολυ μεγαλο βαθμο, ειμαστε ολοι μας φακελωμενοι... απο το που ειπιες τον καφε σου, μεχρι τι ωρα περασες τα διοδια.. τι θα φας για πρωινο ακομα και τι απορρυπαντικο χρησιμοποιεις ειναι σε θεση να γνωριζουν..

ε τι να κανουμε... να σταματησουμε να ζουμε...

καλοι υπηρετες του χρηματοοικονομικου συστηματος εχουμε γινει και του λογου μας..

αιντε τωρα να σωσεις.. τι..?

η θεια απ'το σικαγο .. το παγωτο

Neutrino είπε...

"Υποψιάζομαι ότι όταν πρόκειται για την αναζήτηση, η τεμπελιά, γεννά πίστη, εφ 'όσον τα αποτελέσματα φαίνονται αρκετά καλά."
;)

dimkyyy είπε...

Άμα το δούμε λίγο εγωιστικά και οικονομικά μαζί, αυτός που έχει το facebook βγάζει εκατομμύρια τη ΜΕΡΑ και απλώς μας παρέχει ένα portal, δηλαδή μία βάση προσωπικών δεδομένων.

Όποιος θέλει να κάνει αυτούς τους κυρίους μάγκες κερδίζοντας ο ίδιος αέρα κοπανιστό, το έχει ήδη κάνει.

Ονειρεύομαι μία καμπάνια ενάντια στο facebook που θα ξεκινήσει από το ίδιο το site (φαντάζει μαγικό).

Πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για το google. Τσάμπα μάγκες τους κάνουμε κ αυτούς.

Και ας πούμε η CIA όταν ψάχνει κάτι δεν το σκέφτεται και πολύ. Ένα τηλεφωνάκι, ένα μήνυμα, ας πούμε ποιοι μπήκαν στις τάδε σελίδες από την τάδε χώρα την τάδε μέρα και ώρα???

Και εγώ και όλοι μας πρέπει να σκεφτόμαστε ποιοι μπορεί να πλουτίζουν με την κάθε πιθανή μας κίνηση και τι κερδίζουμε εμείς από την ίδια κίνηση...

Ανώνυμος είπε...

δεν ειναι θεμα πιστης.. μαλλον τεμπελιας κι ελλειψης χρονου