Σε φάση δημοπράτησης η γραμμή προς τη Μίκρα. Σε προχωρημένο στάδιο οι μελέτες για τη γραμμή προς τη Σταυρούπολη...
Του Λεωνίδα Λιάμη
Επέκταση του δικτύου του μετρό και προς τις περιοχές της Τούμπας και της Χαριλάου, εξετάζει η Αττικό Μετρό ΑΕ, για τη Θεσσαλονίκη, ώστε να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα, ικανό να εξυπηρετεί τόσο τις σημερινές, όσο και τις μελλοντικές μεταφορικές ανάγκες της πόλης.
«Η σύνδεση με το βασική γραμμή των 9,6 χλμ., θα γίνεται στο ύψος των Πανεπιστημίων, αλλά ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί. Εξακολουθούμε να ψάχνουμε τη βέλτιστη χάραξη», επεσήμανε ο διευθυντής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης. Μιλώντας στο πλαίσιο του πρώτου διεθνούς συνεδρίου πράσινων υποδομών, που συνεχίζεται και σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κωνσταντινίδης είπε, επίσης, ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Η γραμμή θα ξεκινά από το ύψος της οδού Κρήτης, στη Μαρτίου, και με συνολικό μήκος 5,8 χλμ., και πέντε σταθμούς θα καταλήγει στη Μίκρα. Το έργο είναι σε φάση δημοπράτησης και αναμένεται να ξεκινήσει το 2011.
Μελέτες
Οσον αφορά στο δυτικό κλάδο, για την επέκταση προς τη Σταυρούπολη, την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ, μήκους περίπου 7 χλμ., και με έξι σταθμούς, «οι μελέτες είναι σε προχωρημένο στάδιο», ενώ για το δίκτυο προς Εύοσμο, Μενεμένη και Αμπελόκηπους, «η γραμμή θα είναι μήκους 5 χλμ., και θα έχει τέσσερις σταθμούς». Στο στάδιο της μελέτης, τέλος, είναι και η επέκταση από τη Μίκρα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι εναλλακτικές που εξετάζονται είναι είτε η χρήση τραμ είτε του monorail, με το δεύτερο σενάριο να φέρεται επικρατέστερο. «Τα οφέλη από αυτή τη συνολική παρέμβαση θα είναι τεράστια», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης, στη μείωση του κόστους μετακίνησης, αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, λόγω του περιορισμού χρήσης αυτοκινήτων.
αναρτήθηκε μετρό.θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου