Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
Αλλαγες στα ταξι..
Αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας και οργάνωση του κλάδου σε εταιρείες, αλλά και νέες άδειες για ειδικές κατηγορίες ταξί είναι τα τρία βήματα που μελετά το υπουργείο Υποδομών.
Το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, αν και χρονικά τοποθετείται στις αρχές του 2011, αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο κεφάλαιο, για το οποίο μάλιστα δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η τρόικα.
Hδη στο υπουργείο έχουν φτάσει οι πρώτες προτάσεις και τα αιτήματα των αυτοκινητιστών και των παραγόντων του τουριστικού κλάδου. Βάσει του προσχεδίου αλλαγών, το οποίο θα αποτελέσει και τη βάση του διαλόγου, προβλέπεται πως τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα, το οποίο δεν έχει ακόμα καθοριστεί, η Πολιτεία δεν θα προχωρήσει στη χορήγηση νέων αδειών σε «κίτρινα» ταξί, ο αριθμός των οποίων θεωρείται ήδη μεγάλος συγκριτικά με τους κατοίκους κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων. Ωστόσο στο τραπέζι αναμένεται να βρεθούν προτάσεις για:
Χορήγηση αδειών για ταξί 5 έως 9 θέσεων, μίνι βαν και λιμουζίνες, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο αλλά βάσει τιμοκαταλόγου.
Παροχή δικαιώματος σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να νοικιάζουν ταξί με οδηγό.
Σύσταση υπηρεσιών ταξί πόρτα πόρτα.
Αναβάθμιση των εταιρειών ραδιοταξί, τα οποία θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένους χώρους.
Παροχή αδειών για ταξί ειδικών προδιαγραφών, τα οποία θα εξυπηρετούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Θα μελετηθεί τέλος ο σχεδιασμός υπηρεσιών μετακίνησης μαθητών με ταξί.
Πρώτη προτεραιότητα εξακολουθεί να αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν σύγχρονες εταιρείες με στόχο τη βελτίωση και την αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
Για τα ταξί της περιφέρειας εξακολουθεί να υφίσταται το πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών τους για ενοποίηση των εδρών με βάση τους καποδιστριακούς δήμους.
Σημειώνεται ότι παρά τις συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων είχε θεωρηθεί αντισυνταγματική η διεύρυνση του δικαιώματος των ιδιοκτητών ταξί, τα οποία είχαν έδρα ένα συγκεκριμένο χωριό, να κινούνται στα πλήρη όρια των συνενωμένων δήμων.
Πλέον εξετάζονται δύο σενάρια, είτε να διευρυνθούν οι άδειες στα όρια των νέων ΟΤΑ του «Καλλικράτη» είτε να δοθούν φορολογικά κίνητρα προκειμένου να παραμείνουν τα ταξί στις έδρες τους.
Να σημειωθεί ότι σήμερα κυκλοφορούν 29.500 ταξί σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων τα 13.500 στην Αθήνα, με τις τιμές των αδειών ωστόσο να είναι υψηλότερες εκτός πρωτεύουσας.
Ετσι, ενώ μία άδεια ταξί στην Αθήνα κοστίζει περίπου 170.000 ευρώ, η τιμή της στη Θεσσαλονίκη σκαρφαλώνει» στις 250.000 ευρώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου