Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Νομοσχέδιο σκούπα για όλα τα κλειστά επαγγέλματα


Σε ένα νομοσχέδιο... σκούπα θα συμπεριληφθούν όλες οι ρυθμίσεις για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες. Εκτιμάται ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η διαδικασία κατάρτισης του νομοσχεδίου ώστε να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του έτους. Μετά το άνοιγμα των μεταφορών και τις αντιδράσεις που προκάλεσε στον ενιαίο νόμο-πλαίσιο αναμένεται να συμπεριληφθούν δικηγόροι, φαρμακοποιοί, συμβολαιογράφοι, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, ορκωτοί ελεγκτές. Μάλιστα, ο υπουργός Οικονομικών, μιλώντας το βράδυ στη Βουλή, ήταν κατηγορηματικός. «Τα κλειστά επαγγέλματα θα ανοίξουν για να πέσουν οι τιμές και να αναπτυχθεί η οικονομία», είπε χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση προωθεί την πλήρη αναδιοργάνωση των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ με τη δημιουργία δύο φορέων μέσω συγχωνεύσεων και μετατάξεων προσωπικού.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά μετά τις συναντήσεις της τρόικας που πραγματοποιήθηκαν, χθες, στο υπουργείο Οικονομικών, παρουσία του Γ. Παπακωνσταντίνου, με τον υπουργό Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα, και στη συνέχεια με την υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη. Πιο αναλυτικά, ο κ. Παπακωνσταντίνου υπέβαλε στους επικεφαλής της τρόικας την πρόταση για την ένταξη όλων των ρυθμίσεων που θα προβλέπουν την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων σε ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο. Η πρόταση αυτή έγινε δεκτή στο πλαίσιο της γενικότερης συμφωνίας για την επιτάχυνση των αλλαγών στα κλειστά επαγγέλματα.

Οι ρυθμίσεις που θα νομοθετηθούν θα προβλέπουν την άρση όλων των περιορισμών στα επαγγέλματα των δικηγόρων, των φαρμακοποιών, των συμβολαιογράφων, των αρχιτεκτόνων, των πολιτικών μηχανικών και των ορκωτών λογιστών. Επίσης, είναι πιθανό στον νόμο-πλαίσιο να υπάρξουν και ρυθμίσεις για τα ταξί (νέος κανονισμός λειτουργίας και ίδρυση εταιρειών).

Εξάλλου το σχέδιο για την αναδιοργάνωση των ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει τη δημιουργία, μέσω συγχωνεύσεων, δύο φορέων στον κλάδο των συγκοινωνιών. Ενός σταθερής τροχιάς που θα περιλαμβάνει τους ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), το τραμ και το μετρό και ενός άλλου με τους ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και την ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία). Επίσης προβλέπονται αλλαγές στα δρομολόγια και μετατάξεις προσωπικού.

Στόχος, όπως έλεγε αμέσως μετά τη συνάντηση στέλεχος του υπουργείου Υποδομών, είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών. Κι αυτό καθώς τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών φορέων (που επιβαρύνουν το δημοσιονομικό έλλειμμα και το δημόσιο χρέος) υπερβαίνουν τα 2,5 δισ. ευρώ. Πρόσθεσε πως με τις συγχωνεύσεις, που μεταξύ άλλων θα στοχεύουν σε συνέργειες και την τροφοδότηση των γραμμών του μετρό βάσει επιχειρησιακών και κοινωνικών αναγκών, δεν θα υπάρξουν απολύσεις εργαζομένων, αλλά μετατάξεις προσωπικού.

Για τον ΟΣΕ, θέμα που επίσης συζητήθηκε με την τρόικα, το σχέδιο εξυγίανσης θα παρουσιασθεί την Παρασκευή σε τεχνικό επίπεδο, ενώ από τα 10 δισ. ευρώ, που είναι το έλλειμμα του Οργανισμού, περισσότερα από 7,5 δισ. ευρώ αφορούν σε δάνεια για την αναβάθμιση των υποδομών του. Τέλος, στη συνάντηση με την τρόικα ο κ. Ρέππας παρουσίασε και στοιχεία για την πορεία των έργων μέσω ΕΣΠΑ και το νέο σύστημα παρακολούθησης της υλοποίησής τους.





Τι ζήτησε η τρόικα
Μελέτη για την «επιβίωση» των μικρών επιχειρήσεων


Ο κατακερματισμός της επιχειρηματικότητας προβληματίζει την τρόικα, η οποία ζητεί να γίνει μελέτη για τους παράγοντες οι οποίοι... φρενάρουν την ενδυνάμωση των χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων.

Οι εμπειρογνώμονες του ΔΝΤ, της Κομισιόν και της ΕΚΤ στη συνάντησή τους με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου και τη Λούκα Κατσέλη εξέφρασαν την απορία εάν τόσο πολλές μικρές επιχειρήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού.

Πρότειναν δε να συνταχθεί μία μελέτη που θα καταγράφει εάν και κατά πόσον οι περιβαλλοντικοί όροι, οι εργασιακές συνθήκες, το φορολογικό πλαίσιο της Ελλάδας καθώς και άλλοι παράγοντες επιδρούν στο μέγεθος των επιχειρήσεων και τις εμποδίζουν να «μεγαλώσουν». Οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί συμφώνησαν η μελέτη αυτή να ανατεθεί στο ΚΕΠΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :