Τρίτη 27 Ιουλίου 2010
Τριτοκοσμικές εικόνες και ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών
Τριτοκοσμικές εικόνες και ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών σε αεροδρόμια, πρατήρια βενζίνης και εθνικές οδούς είναι το συνθετικό αποτέλεσμα των προωθούμενων διαρθρωτικών αλλαγών και των αντιδράσεων σε αυτές από επαγγελματικούς φορείς που επηρεάζονται από τις μεταρρυθμίσεις. Την ίδια στιγμή η τρόικα επιθεωρεί τα δημόσια οικονομικά της χώρας έχοντας βάλει στο στόχαστρο τα ελλείμματα των ΔΕΚΟ, ΟΤΑ και του τομέα της Υγείας. Πιέσεις για 10.000 απολύσεις στις ΔΕΚΟ, όπως γράφουμε αλλού Η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα βρίσκεται σε οριακό σημείο καθώς οι ουρές που εμφανίστηκαν ήδη από το βράδυ της Κυριακής στα πρατήρια όλης της χώρας είχαν εξαφανίσει τη βενζίνη περίπου στα μισά από αυτά, έως και το μεσημέρι της Δευτέρας.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσεων παραμένουν αμετακίνητοι στη θέση τους για απεργία διαρκείας, αντιδρώντας έτσι στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που προωθεί η κυβέρνηση.
Παράλληλα, αντιδράσεις προκαλεί και η διάταξη του νομοσχεδίου για τη χωροθέτηση των βενζινάδικων, η οποία καταργεί την απόσταση των 200 μέτρων που πρέπει να έχει το ένα πρατήριο από το άλλο. Διατηρεί ωστόσο την απόσταση των 50 μέτρων από χώρους μαζικής συνάθροισης (πάνω από 50 άτομα).
Ουρές χιλιομέτρων παρατηρούνται σε πρατήρια υγρών καυσίμων από τους οδηγούς ΙΧ που περιμένουν υπομονετικά για τα γεμίσουν τα ρεζερβουάρ σε όσα πρατήρια εξακολουθούν να διαθέτουν βενζίνη.
Το μεσημέρι της Δευτέρας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο του, Κωνταντίνο Μίχαλο, τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Γ. Κασιμάτη, και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Β. Κορκίδη, με τους εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης των εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου (Ε.Β.Ε.Α. ΕΣΕΕ κλπ) επισημάνθηκε η ανάγκη άμεσης διακοπής των απεργιακών κινητοποιήσεων των φορτηγών Δ.Χ., καθώς ήδη έχουν αρχίσει να προκαλούνται σημαντικά προβλήματα στη διακίνηση όχι μόνο αγαθών και εμπορευμάτων, αλλά κυρίως τουριστών και εκδρομέων λόγω της έλλειψης καυσίμων.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. δεσμεύτηκε προς του εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. ότι θα ζητήσει από την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο υπό κατάρτιση σχέδιο νόμου να περιληφθούν ορισμένα από τα αιτήματά τους και ειδικότερα αυτό που αφορά τη μη απαξίωση των περιουσιακών τους στοιχείων. Συγκεκριμένα, το Ε.Β.Ε.Α. θα προτείνει να υπάρξει μια εύλογη χρονική περίοδος με τη μέθοδο του φορολογικού συμψηφισμού με στόχο την απόσβεση του κόστους αδείας που έχει καταβληθεί στο κράτος.
Ο κ. Κ. Μίχαλος, επεσήμανε ότι «σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία ο ελληνικός τουρισμός δεν μπορεί να αντέξει ένα τόσο μεγάλο χτύπημα» και κάλεσε τόσο τους μεταφορείς, βυτιοφορείς Δ.Χ. κλπ, όπως και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που κάνουν λευκή απεργία, να αφήσουν κατά μέρους τις συντεχνιακές διεκδικήσεις που δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στο σύνολο της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας και επιτέλους να σκεφτούν με γνώμονα το συμφέρον της εθνικής οικονομίας αλλά και το γενικότερο εθνικό συμφέρον
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης κατηγορούν το υπουργείο Μεταφορών για αιφνιδιασμό και επικεντρώνουν τις επικρίσεις τους στο θέμα της αξίας της άδειας, υποστηρίζοντας ότι «το κράτος τους πούλησε τις άδειες σε τριπλάσια αξία από τη σημερινή».
Συνολικά σήμερα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές υπάρχουν 33.000 άδειες (2.000 διεθνείς, 30.000 εθνικές και νομαρχιακές και 1.500 βυτιοφόρα).
Με το νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών ανοίγει το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για πρώτη φορά έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια και προωθείται η ίδρυση εταιριών οδικού μεταφορέα. Για τις παλιές άδειες θεσπίζεται τριετία προσαρμογής έως το 2013.
Αυτό είναι και το σημείο-κλειδί που προκαλεί και τις αντιδράσεις, αφού κατά το κρίσιμο διάστημα η αξία της άδειας απομειώνεται κατά 33% ετησίως και, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, ουσιαστικά με τη ρύθμιση αυτή η εμπορευσιμότητα των αδειών τους στα τρία χρόνια μηδενίζεται, εκτός αν μπουν σε εταιρείες με τις άδειες ως μετοχικό κεφάλαιο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου