Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Απάντηση σε άρθρο του Αγγελιοφόρου από τους εργαζόμενους στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

Προς τον επιβάτη και τον κάθε πολίτη της ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και της ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Σήμερα Τετάρτη 2/5 στην εφημερίδα "Aγγελιοφόρος" δημοσιεύτηκε το παρακάτω άρθρο:
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=136298
"Στάσεις εργασίας στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

«Μπουρλότο» στα καλοκαιρινά τριήμερα χιλιάδων κατοίκων της Βόρειας Ελλάδας βάζουν οι εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, οι οποίοι προαναγγέλλουν στάσεις εργασίας κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.

Το σωματείο.....
τους διεκδικεί την ανάκληση των απολύσεων 12 συναδέλφων τους, προκειμένου να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις. Η διοίκηση του ΚΤΕΛ, από την άλλη, απαντά ότι η εταιρία «μπαίνει μέσα» και καλεί τους εργαζομένους σε διάλογο προκειμένου να βρεθεί «η χρυσή τομή».

Και κάπου στη μέση βρίσκονται οι χιλιάδες επιβάτες του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, κυρίως οι οικονομικά ασθενείς, οι οποίοι δεν έχουν άλλο τρόπο μετακίνησης, οπότε είτε ακυρώνουν το ταξίδι τους είτε αναγκάζονται να υποστούν πολύωρη αναμονή, με όλη την ταλαιπωρία που αυτή συνεπάγεται.
Το περασμένο Σάββατο σημειώθηκαν επεισόδια στο σταθμαρχείο του ΚΤΕΛ, στη Θεσσαλονίκη, όταν οι απεργοί εμπόδισαν την πραγματοποίηση δρομολογίων από οδηγούς – μετόχους του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, οι οποίοι δε μετέχουν στην απεργία. Μάλιστα, επιτόπου έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες προχώρησαν στην προσαγωγή δύο ατόμων, ο ένας εκ των οποίων είναι ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων. Οσο για τους επιβάτες που δεν ανέβαλαν το ταξίδι τους, ανέμεναν στο πρακτορείο μέχρι και έξι ώρες! Ανάλογα επεισόδια είχαν γίνει και τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Ζημιογόνο

Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Γιώργος Αρβανιτίδης, σε σύνολο 140 εργαζομένων, απολύθηκαν 12 άτομα, εκ των οποίων μόνον τα έξι δεν είναι και μέτοχοι ή δεν έχουν άμεση σχέση με τους μετόχους του ΚΤΕΛ. «Η λύση των συμβάσεων έγινε καθώς από τη μία οι εργαζόμενοι είναι πολλοί, από την άλλη η επιβατική κίνηση του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής κατά τους οκτώ χειμερινούς μήνες μειώθηκε κατά τουλάχιστον 25%, ενώ ταυτόχρονα τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν δραματικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από 1 ευρώ που αγοράζαμε πέρσι το πετρέλαιο κίνησης, φέτος το αγοράζουμε 1,5 ευρώ», σημειώνει ο κ. Αρβανιτίδης. Ο ίδιος τονίζει ότι ο μισθός των εργαζομένων δε μειώθηκε, ούτε κατά ένα ευρώ. «Παρά το ότι ζητήσαμε από τους εργαζομένους να βοηθήσουν, σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, το σωματείο τους δε δέχτηκε μείωση μισθού. Ετσι προχωρήσαμε στις απολύσεις, οι οποίες έγιναν με κοινωνικά κριτήρια, καθώς κανείς απ' όσους απολύθηκαν δεν είναι έγγαμος και δεν έχει παιδί», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.
Προσθέτει ότι μέχρι το Σεπτέμβριο δεν πρόκειται να γίνουν νέες απολύσεις και καλεί τους εργαζομένους να βάλουν πλάτη προκειμένου να βρεθεί από κοινού λύση και το ΚΤΕΛ να γίνει βιώσιμη επιχείρηση ώστε να κρατηθούν όλες οι υπόλοιπες θέσεις εργασίας.
Καταλήγοντας ο κ. Αρβανιτίδης υπογραμμίζει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να κάνουν απεργία όποτε θέλουν, καθώς αυτό αποτελεί δικαίωμά τους, ζητά όμως να μην κλείνουν την είσοδο – έξοδο του ΚΤΕΛ, επιτρέποντας στους μετόχους – οδηγούς να πραγματοποιούν δρομολόγια.

Αυθαίρετες

Αυθαίρετες χαρακτηρίζει από την πλευρά του τις απολύσεις ο πρόεδρος των εργαζομένων, Βασίλης Χρηστίδης. «Προφασίζονται το μνημόνιο για να κάνουν απολύσεις οι οποίες είναι παράνομες. Τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής είναι μία κερδοφόρα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Εμείς προσφύγαμε στα δικαστήρια, προκειμένου να ανακληθούν οι απολύσεις. Πιστεύουμε ότι θα δικαιωθούμε. Μέχρι τότε, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, θα προχωρούμε σε στάσεις εργασίας, που άλλοτε θα είναι τετράωρες, άλλοτε πεντάωρες και άλλοτε εξάωρες, κάτι το οποίο θα αποφασίζεται κάθε φορά από το δ.σ. του σωματείου», αναφέρει ο κ. Χρηστίδης, ο οποίος καταλήγοντας ζητά, εκ μέρους των εργαζομένων, συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που υφίσταται." Σαν εργαζόμενοι βλέποντας τις ανακρίβιες που περιέχει στελνουμε την απαντησή μας σε όλους αυτούς που θέλουν να μας υποβαθμίσουν και να δημιουργήσουν εντυπώσεις...

"To συγκεκριμένο άρθρο έχει πολλές ανακρίβειες. Και πρώτα απ' όλα το γεγονός ότι το συνδικάτο εργαζομένων δεν δέχεται τον διάλογο. Ψέματα! Οι εργαζόμενοι, μήνες τώρα, ζητούν τα οικ. στοιχεία που αποδεικνύουν τα όσα η επιχείρηση ισχυρίζεται για την εξεύρεση λύσης στο "πρόβλημα" αλλά με εκβιαστικό και συγχρόνως αυταρχικό τρόπο η επιχείρηση ζητά από αυτούς τυφλή υπακοή. "Ή αυτό που σας λέμε ή απολύεστε". Αυτό ούτε διάλογος είναι ούτε τρόπος εξεύρεσης λύσεων. Παρόντες στις διαβουλεύσεις Συνδικάτου Εργαζομένων και ΔΣ του ΚΤΕΛ ήταν πολλές φορές και στελέχη του ΕΚΘ που διαπίστωσαν από πρώτο χέρι ποιός είναι διαλλακτικός και ποιός όχι! Σας προκαλώ να τους ρωτήσετε...
Όσον αφορά τα επεισόδια... Η κήρυξη των στάσεων εργασίας ήταν νόμιμη, και ως προς την κοινοποίηση αλλά και ως την εφαρμογή. Στον αντίποδα όμως το ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ χρησιμοποιώντας τους επιβάτες ως μέσο πίεσης και την Αστυνομία ως απεργοσπαστικό μηχανισμό προσπάθησε να υποβαθμίσει και να μειώσει την κινητοποίηση των εργαζομένων.
Αν και πολλοί επιβάτες γνώριζαν από δημοσιεύσεις, που έγιναν σε διάφορα μέσα για τις στάσεις εργασίας, όταν επικοινωνούσαν με το ΚΤΕΛ τους διαβεβαίωναν ότι δεν υπάρχει στάση ή ότι απλά όλα παν καλά με αποτέλεσμα να φτάνουν στο χώρο του ΚΤΕΛ και να έρχονται αντιμέτωποι με την υπάρχουσα κατάσταση. Επίσης οι "κύριοι" του ΚΤΕΛ ελλείψει επιχειρημάτων κατέφυγαν στα ΜΑΤ για να σπάσουν την απεργία και όχι στον διάλογο που προφασίζονται παραπάνω!
Συνεχίζοντας, το σύνολο των εργαζομένων στην επιχείρηση είναι περί τους 70 και όχι 140 με διάφορες ειδικότητες και όχι μόνο οδηγοί. Οι συμβάσεις τους ήταν Αορίστου χρόνου και όχι μικρότερες των 10 ετών. Όσον αφορά τις δηλώσεις του Προέδρου περί ζημιογόνου επιχείρησης, της μείωσης της επιβατικής κίνησης, της τιμής του πετρελαίου και τα σχετικά απαντώ ως εξής… ναι , ο μισθός μας δεν μειώθηκε καθόλου (η τελευταία αύξηση που πήραμε μέσω ΣΣΕ ήταν το 2008 η οποία, όπως τονίζει και η Ομοσπονδία μας , ΔΕΝ αποδόθηκε στα μισθολόγια) και η αύξηση των τιμών της αγοράς επηρέασε και εμάς και τις οικογένειες μας με όλες τις απανωτές αυξήσεις που συνέβησαν στις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών. Στους εργαζόμενους δεν έδωσε η Πολιτεία αύξηση 11% επί της τιμής του κομίστρου (εισιτηρίου) το 2011 για την σταθεροποίηση του κύκλου εργασιών και στην αντιμετώπιση των αυξομειώσεων του ειδικού φόρου καυσίμων! Δεν πήραν οι εργαζόμενοι 118 εκ ευρώ και προσφάτως άλλα 45 εκ ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για εκσυγχρονισμό του στόλου, για αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών προς τον επιβάτη! Δεν μοιράστηκαν οι υπάλληλοι περίπου 75.000 ευρώ ανά ιδιόκτητο αυτοκίνητο το 2010. Όσον αφορά την μείωση της επιβατικής κίνησης ας αναλογιστούν οι Διοικούντες του ΚΤΕΛ τις παροχές που προσφέρουν στους επιβάτες τους, την ποιότητα του τροχαίου υλικού και των αυτοαπασχολούμενων Ιδιοκτητών, το μονοπώλιο της συγκοινωνίας σε έναν Νομό χωρίς τρένα, αστικά, διερχόμενες γραμμές άλλων ΚΤΕΛ και ας είναι ευχαριστημένοι που τους έχει απομείνει έστω και αυτή η επιβατική κίνηση!
Οι κινητοποιήσεις που γίνονται δεν έχουν σκοπό την αντιπαράθεση μας με τους επιβάτες αντιθέτως ζητάμε την συνδρομή τους απέναντι στην αδιαλλαξία της επιχείρησης και την ευαισθητοποίηση τους απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.
Οι εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια :