Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

ΓΚΑΛΟΠ: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ Ή ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΑ;

Το γκάλοπ είναι επιστημονικό εργαλείο, που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και στην ενημέρωση των πολιτών. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως τα γκάλοπ δεν στοχεύουν στην ενημέρωση αλλά στην εξυπηρετήσει συμφερόντων. Παραδείγματος χάρη τον τελευταίο καιρό διαπιστώνεται ότι με τις ερωτήσεις που τίθονται εξαφανίζουν από την πολιτική σκηνή τον Παπανδρέου. Εύλογο το ερώτημα για ποιο λόγο γίνεται αυτό. Για την ανατροπή και τον αφανισμό ενός πολίτικου; Για την ανάδειξη κάποιων άλλων; Επομένως αυτός που στοχοποιήται (πλύση εγκέφαλου, είναι ο απλός ψηφοφόρος). Έχουμε δηλαδή ένα σχεδιασμένο και κατευθυνόμενο αποτέλεσμα. Σε αυτήν την περίπτωση έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να κρύβουν εντελώς την δημοκρατική στάση και γνώμη της ελληνικής κοινωνίας και δημιουργούν μια πλασματική εικόνα στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ. Γιατί θέλουν τον αφανισμό του Παπανδρέου;

Τι συμφέροντα εξυπηρετούν; Ποιες είναι οι προθέσεις τους; Και για ποιον είναι το επόμενο σχέδιο τους;

Αυτά τα γκάλοπ αποδεικνύουν ότι δεν έχουν την αντικειμενική επιστημονική τεκμηρίωση που οφείλουν να έχουν αλλά στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχουν ειδή προδιαγράψει την φυγή του Παπανδρέου.

Γιατί φοβούνται να βάλουν ερωτήματα για τον Παπανδρέου από την αρχή της δημιουργίας των δημοσκοπήσεων, ενώ αντιθέτως έχουν υιοθετήσει ότι δεν θα ξανά βάλει υποψήφιος πρόεδρος.

Βλέπουμε τον τελευταίο μήνα να διενεργούνται δημοσκοπήσεις με συγκεκριμένη μορφή ερωτημάτων, όπως:

1Έρευνα της ALCO για το Πρώτο Θέμα (6 Νοεμβρίου 2011)
2Έρευνα της MRB για την Real News (13 Νοεμβρίου 2011)
3Έρευνα της GPO για την "Ανατροπή" του Mega (5 Δεκεμβρίου 2011)
4Έρευνα της Pulse RC για το Ποντίκι (8 Δεκεμβρίου 2011)
5Έρευνα της MRB για τo Real.gr (15 Δεκεμβρίου 2011)

Τι λείπει λοιπόν από τις παραπάνω δημοσκοπήσεις; Λείπει το πώς θα είναι διαμορφωμένη η πολιτική κατάσταση με όλα τα πρόσωπα συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του Παπανδρέου. Τι προσπαθούν οι εταιρίες να πουν και να δείξουν στον κόσμο; Γιατί θέλουν να αλλάξουν τον προσανατολισμό της κοινής γνώμης; Τι θα πετύχουν; Ποια συμφέροντα θέλουν να εξυπηρετήσουν; Και όλα αυτά βεβαία τα πετυχαίνουν με το είδος της ερώτησης, το πώς την διατυπώνουν, σε πιο δείγμα ατόμων απευθύνονται και με το φούσκωμα ή ξεφούσκωμα απαντήσεων της ερώτησης για να πετύχουν την απάντηση που θέλουν. Η εκτίμηση είναι ότι όπως και το 2007 έτσι και σήμερα θέλουν να δημιουργήσουν τάση, την οποία θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν και να την αξιοποιήσουν προς όφελος τους , τα εν λόγω συμφέροντα.

Η διάφορα όμως είναι όπως αποδείχτηκαν τα πολιτικά αποτελέσματα το 2007 ότι τα γκάλοπ-δημοσκοπήσεις δεν τα κατάφεραν διότι ανέκαθεν η ιστορία έχει αποδείξει ότι ο λαός έχει κρίση, έχει μνήμη και λειτουργεί δίκαια ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές παίρνοντας αποφάσεις και δίνοντας οριστικές αναμφισβήτητες λύσεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια :