Κίνδυνο ακόμη και οριστικής ματαίωσης ενδέχεται να αντιμετωπίσει το έργο που αφορά στην κατασκευαστική αναβάθμιση του οδοστρώματος, μεταξύ Σωζόπολης – Ν. Μουδανιών, καθώς και της επαρχιακής οδού Ν. Μουδανιών – Ποτίδαιας, τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν καταλυτικά στην ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση επισκεπτών στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η υπάρχουσα απειλή σχετίζεται άμεσα με τις απαλλοτριώσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν για το έργο, ώστε να «ανοίξει» ο δρόμος για τη διενέργεια του διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχός του.
Κρίσιμο σημείο στη διαδικασία.......
και το πέρασμά της στο επόμενο στάδιο- είναι να προσδιοριστεί η τιμή μονάδας με την οποία θα υπολογιστούν οι αποζημιώσεις που θα πληρωθούν σε δικαιούχους για τις απαλλοτριώσεις. Η σχετική δικάσιμος, για το συγκεκριμένο ζήτημα, έχει οριστεί για τις 8 Ιουνίου και σε επίπεδο αναθέτουσας αρχής, κάνουν τον… σταυρό τους η υπόθεση να φθάσει στην έδρα.
Σε άλλη περίπτωση, αν δοθεί, δηλαδή, νέα αναβολή από το δικαστήριο, τότε θεωρείται μάλλον βέβαιο ότι τα 42 εκατ. ευρώ, συν το ΦΠΑ, που είναι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, θα χαθούν, καθώς πιθανότατα θα κατευθυνθούν για την κάλυψη κάποιας άλλης ανάγκης.
Πάντως, ακόμη κι αν επιβεβαιωθεί το θετικό σενάριο, η έναρξη εργασιών δεν μπορεί να συντελεστεί πριν το Δεκέμβριο του 2011, δεδομένου ότι απαιτείται να προηγηθεί ένταξη του έργου στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης από την Εγνατία Οδός ΑΕ, να γίνει ο διαγωνισμός, η απόφαση επί του οποίου να διαβιβαστεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και κατόπιν να εγκατασταθεί εργολάβος. Πόσο, μάλλον, δηλαδή, αν υπάρξει και αναβολή στο επικείμενο δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις.
Έκπτωση αναδόχου
Προβλήματα, όμως, για την Εγνατία Οδό ΑΕ, υπάρχουν και στο κομμάτι Στρυμονικό – Α/Κ Λευκώνα – Α/Κ Χριστού μήκους 22 χλμ., στην εθνική οδό Δερβένι–Σέρρες–Προμαχώνας. Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών από την ανάδοχο εταιρεία (ήταν να παραδοθεί Νοέμβριο του 2008), οδήγησαν στην έκπτωσή της και, πλέον, ετοιμάζεται το νέο τεχνικό δελτίο για υποβολή στη Διαχειριστική Αρχή έως τις 10 Ιουνίου του τρέχοντος έτους, με σκοπό τη δημοπράτηση μιας νέας εργολαβίας, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΑΤ, πάντως, μετά την κατάπτωση των εγγυητικών της επιστολών και την κήρυξή της ως έκπτωτη, κατάθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά της Εγνατία Οδός ΑΕ (αφενός για την εγγυητική των 3-4 εκατ. ευρώ, και αφετέρου για να προσβάλει τον μειοτικό λογαριασμό ύψους 12 εκατ. ευρώ, που πραγματοποίησε σε βάρος της η αναθέτουσα αρχή), η οποία εκδικάστηκε στις 20 Μαίου και η απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί σε 1,5 – 2 μήνες από τότε.
Εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά για την Εγνατία Οδός ΑΕ η δημοπράτηση του έργου (για δεύτερη φορά) αναμένεται στο τέλος Ιουλίου και αφού θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός, το ελεγκτικό συνέδριο και η παρουσίασή του στη Βουλή, υπολογίζεται πως θα αποκτήσει ανάδοχο τη Σεπτέμβρη.
Ανάλογα προβλήματα όμως έχουν διαπιστωθεί και στο κομμάτι Μάνδρα – Ψαθάδες, επί του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο στη Θράκη. Και εδώ, η ανάδοχος εταιρεία Βιοτέρ ΑΕ, έχει κηρυχθεί οριστικά έκπτωτη από τις 13 Απριλίου του 2011 και στην παρούσα φάση είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις για υποκατάσταση ή προκήρυξη νέας εργολαβίας. Όπως επισημαίνεται, αναμένεται ότι θα είναι δυνατή η επανέναρξη εργασιών σε 1,5 μήνες, αν οι διαβουλεύσεις τελεσφορήσουν ή στο τέλος του έτους αν χρειαστεί διεξαγωγή ανοικτού διαγωνισμού. Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2004 και έκτοτε έχει κατασκευαστεί μόλις το περίπου 60% του συνόλου.
Υπογραφή συμβάσεων
Υπάρχουν, ωστόσο και καλά νέα, αφού την ερχόμενη εβδομάδα, εκτός απροόπτου, θα υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Αρδάνιο – Μάνδρα, 38 χλμ., και προϋπολογισμού δημοπράτησης 86 εκατ. ευρώ, ενώ τον Αύγουστο προβλέπεται να αποδοθεί σε κυκλοφορία τμήμα 14 χλμ., στο βόρειο κομμάτι του κάθετου άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Για το νότιο τμήμα του ίδιου άξονα, μήκους 9 χλμ., αναμένεται έναρξη εργασιών τον Οκτώβριο του 2011.
Θετική έκβαση διαπιστώνεται σε ένα ακόμη σημαντικό έργο υποδομής που αφορά στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Βόρεια Χαλκιδική. Το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα, συνολικού μήκους 21 χλμ., που προβλέπεται να αναβαθμιστεί και να κατασκευαστεί κι ανισόπεδος κόμβος, επρόκειτο να υποβληθεί χθες στο Δ. Σ. της Εγνατίας, για έγκριση ανάθεσης.
Στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, τέλος, στο τμήμα Φλώρινα – Νίκη, επί του ομώνυμου κάθετου άξονα, προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, αναμενόταν η αποστολή του τεχνικού δελτίου για έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή στις 23 Μαίου, με προοπτική εγκατάστασης αναδόχου τον Οκτώβριο του 2011.
Αντίστοιχα, στο τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή, στον κάθετο οδικό άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ετοιμάζεται τεχνικό δελτίο για υποβολή στη διαχειριστική αρχή εντός της εβδομάδας από 30 Μαίου έως 3 Ιουνίου, με στόχο να καταστεί δυνατή η έναρξη εργασιών το Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.
ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου