Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Δείτε τα !!!

3 μυθιστορήματα γεμάτα μυστήριο και αγωνία του Σουηδού Stieg Larsson, μεταφερμένα στη μεγάλη οθόνη απο τους σκηνοθέτες Niels Arden και Daniel Alfredson.
Μια καλογυρισμένη τριλογία που θα σας κόψει την ανάσα ...
                                                                                                                    jazzed 

 
 MÄN SOM HATAR KVINNOR (Το Κορίτσι με το τατουάζ - 2009)

Σουηδική ταινία σε σκηνοθεσία Νιλς Άρντεν Όπλεφ με τους: Μάικλ Νίκβιστ, Νούμι Ραπάσε, Λένα Έντρε

Ιδεαλιστής δημοσιογράφος υπό διωγμό λόγω στημένου σκανδάλου, ενώνει τις δυνάμεις του με cybergoth χακερού που τον παρακολουθεί για την ανεύρεση κορασίδας χαμένης κοντά σαράντα χρόνια. Στην πορεία θα μάθουν και ..θα πάθουν πολλά.

Δόξα τον μεγάλο Σουηδό θεό! Μετά από τόσες αμερικανικές φόλες που βαφτίζουν το porngore, thriller και την ατμόσφαιρα, τρόμο, έρχεται μια ταινία που ναι, μας καθήλωσε. Ο Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) είναι ένας δημοσιογράφος που βλέπει την καριέρα του να τελειώνει, όταν μεγαλοεπιχειρηματίας που κυνηγούσε του την στήνει και τον εκθέτει, οδηγώντας τον σε δίκη και φυλάκιση. Η Lisbeth Salander (Noomi Rapace) είναι το cybergoth φρικιό που παρακολουθεί τον υπολογιστή του και σε κάποιο σημείο, έτσι για πλάκα, αποφασίζει να τον βοηθήσει να βρει τη χαμένη κόρη μιας μεγάλης οικογένειας Σουηδών, με πολλά λεφτά και σαφέστατα, πολλά περισσότερα μυστικά. Οι δύο τους θα ενώσουν κομμάτι-κομμάτι ένα παζλ που θα βρει απαντήσεις τόσο στο μακρινό παρελθόν, όσο και στο επικίνδυνο παρόν.

Όσο κλισέ και να μοιάζει σε πρώτη ανάγνωση η ιστορία, το πρώτο από τα τρία βιβλία μυστηρίου που έχουν εκδοθεί στη Σκανδιναβία δίνει το πρωτογενές υλικό για ένα εξαιρετικό και σφιχτοδεμένο θρίλερ. Η πλοκή του, χαμένη μέσα στα σαράντα χρόνια που μεσολάβησαν, είναι αρκούντως δαιδαλώδης για να σε κερδίσει και παράλληλα όσο εύκολη χρειάζεται για να μπορέσεις να την παρακολουθήσεις, καθώς σε παράλληλους δρόμους τρέχουν οι ιδιωτικές ιστορίες των δύο κεντρικών χαρακτήρων, με εκείνη της παραβατικής Lisbeth και της σχέσης της με τον αξιωματικό αναστολής να είναι πιο σκοτεινή και σαφέστατα πιο ενδιαφέρουσα. Παράλληλα το Σουηδικό τοπίο, με τα βουνά, τα δέντρα, τις τεράστιες επιβλητικές επαύλεις χαμένες στη μέση του πουθενά αλλά και τον ελάχιστο φωτισμό, μας προσφέρει ένα εξαιρετικό ψυχρό background μέσα στο οποίο θα αναζητήσουμε και εμείς τη χαμένη μικρούλα Harriet και την τύχη της. Οι δύο αντίθετοι χαρακτήρες σαφέστατα δένουν στην πορεία, με τη σοβαρότητα του Blomkvist να περιπλέκεται με την παραβατικότητα της Lisbeth και το μείγμα να γίνεται τόσο τοξικό, που λύνει τελικά το κεντρικό μυστήριο, μετά κόπων και βασάνων...

Στα του cast τώρα, δίπλα στη στιβαρή φάτσα του Nyqvist, η ανδρόγυνη Rapace καθηλώνει και υποχρεώνει έτσι τον Έλληνα μεταφραστή να της χαρίσει τον τίτλο της ταινίας, αλλάζοντας το «Millennium» (σημ: η εταιρία του μεγιστάνα που προσλαμβάνει τους δύο), σε 'Το Κορίτσι με το Τατουάζ'. Η ταινία έχει ήδη αποκτήσει hype σε ορισμένους κύκλους και όχι αδικαιολόγητα, καθώς συνδυάζει όλες τα χαρακτηριστικά του είδους, με την έξοχη πλοκή της να μας φανερώνεται βήμα, βήμα και όλα αυτά σε ένα σκηνικό το οποίο μοιάζει πολύ κανονικό - και τυπικά Σουηδικό - για να είναι όπως φαίνεται.

Το 'Κορίτσι με το Τατουάζ' ήρθε από το πουθενά και έλυσε τα χέρια τόσο του Blomqvist όσο και τα δικά μου, γράφοντας αυτή την κριτική. Σε μια εποχή που το είδος περνάει κρίση, οι Σουηδοί μας δείχνουν πως έχουν και το κλίμα (sic) αλλά και τα μέσα για να δραματοποιήσουν μια ιστορία που σε καθηλώνει. Ότι πρέπει δηλαδή.

http://www.cinemanews.gr





Flickan som lekte med elden (ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ - 2009)

 
του Ντάνιελ Άλφρεντσον
με τους Νοομι Ράπας, Μίκαελ Νικβιστ, Σοφία Λεντάρπ, Λένα Έντρε, Γκεόργκι Στάικοφ

Υπόθεση: Η Λίσμπετ Σαλάντερ, ιδιοφυΐα στους υπολογιστές, δε διστάζει μπροστά σε τίποτα προκειμένου να πετύχει το στόχο της. Δεν ξεχνά και δε συγχωρεί, και όταν συναντά διαφθορά και κακοποίηση, ιδίως απέναντι σε γυναίκες, είναι ανελέητη. Κηρύσσοντας πόλεμο σ’ αυτούς που κινούν τα νήματα της βιομηχανίας του εμπορίου σαρκός, χρησιμοποιεί τις ικανότητές της ως χάκερ για να βοηθήσει στην έρευνα που έχει ξεκινήσει ο Μίκαελ Μπλούμκβιστ, εκδότης του περιοδικού Μιλένιουμ. Εμπλέκεται, όμως, άθελά της σε μια διπλή δολοφονία, ενώ η αστυνομία την κυνηγά και για έναν τρίτο φόνο. Όλα τα στοιχεία την ενοχοποιούν και τα δακτυλικά της αποτυπώματα έχουν βρεθεί στο όπλο του εγκλήματος. Καθώς όλες οι δυνάμεις στη Σουηδία αλλά και αποφασισμένοι εγκληματίες είναι στα ίχνη της, η Λίσμπετ δεν έχει άλλη επιλογή: πρέπει να ανακαλύψει και να ξεσκεπάσει την αλήθεια προτού είναι αργά για την ίδια της τη ζωή.

http://www.myfilm.gr






 

Luftslottet som sprängdes (THE GIRL WHO KICKED THE HORNET'S NEST - 2009)


Τάσος Μελεμενίδης

"Το τελευταίο μέρος της θρυλικής τριλογίας "Millennium", που βασίζεται στην ομώνυμη σειρά βιβλίων, που συνάρπασε εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο. Η Λίσμπετ Σαλάντερ καταστρώνει την εκδίκησή της απέναντι στον άνθρωπο που προσπάθησε να τη σκοτώσει και στις κυβερνητικές οργανώσεις που παραλίγο να καταστρέψουν τη ζωή της. Αλλά η αποστολή της δεν είναι εύκολη. Γιατί μετά τη σφαίρα που δέχτηκε στο κεφάλι, νοσηλεύεται στην Εντατική υπό στενή επιτήρηση, και όταν βγει θα οδηγηθεί στο δικαστήριο κατηγορούμενη για τρεις φόνους και μια απόπειρα δολοφονίας."

Συνεχίζοντας ακριβώς μετά το δεύτερο μέρος της τριλογίας και κλείνοντας τα λίγα ανοιχτά κεφάλαια που είχε αφήσει αυτό, το Κορίτσι στη Φωλιά της Σφήκας ολοκληρώνει μια τριλογία που η επιτυχία της έγκειται στο ότι σύστησε σε ακόμη περισσότερο κόσμο τα βιβλία του Larsson και τα οδηγεί και προς Hollywood μεριά. Χωρίς να γνωρίζω αν στα βιβλία συμβαίνει το ίδιο (που πολύ αμφιβάλλω μαθαίνοντας γνώμες διαφόρων ανά τον κόσμο),έχοντας δει πλέον και τις 3 μεταφορές στη μεγάλη οθόνη μου δίνεται η αίσθηση ότι οι 2 συνέχειες μοιάζουν με αναγκαία κακά που γέννησε το πετυχημένο πρώτο μέρος.

Επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο, η αλλαγή σκηνοθέτη και επιτελείου, καθώς και η προσπάθεια προώθησής τους στη σουηδική TV, χωρίζουν την τριλογία σε 2 ταχύτητες, αυτή του σφιχτοδεμένου,έξυπνου και ενίοτε καθηλωτικού Girl with the Dragon Tatoo και αυτή του βαρετού δεύτερου και τρίτου μέρους όπου πλέον η Lisbeth Salander γίνεται ο βασικός παίκτης και μαθαίνουμε τα μυριάδες προβλήματα του παρελθόντος της. Ο στόχος του Larsson γι’αυτή την έκβαση των πραγμάτων ήταν να παρουσιαστεί η Salander ως το αποτέλεσμα, το λάθος που επέφερε μια σκληρή και απάνθρωπη κοινωνία τις προηγούμενες δεκαετίες στη Σουηδία. Σε καμιά περίπτωση δε βλέπουμε κάτι τέτοιο στην οθόνη, παρά μόνο μια παρέλαση χαρακτήρων που ξεκίνησε από το δεύτερο φιλμ και συνεχίζεται αμείωτη και τώρα, όπου ο καθένας βάζει το λιθαράκι του όταν χρειάζεται για να λυθεί το αίνιγμα που λέγεται Salander. Η τελευταία δε, παρά τη σπουδαία δουλειά και τη μεταμόρφωση της Noomi Rapace (που είναι πολύ πιο γλυκιά στην πραγματικότητα), τοποθετημένη σε ένα φθηνό πλέον «μόνη εναντίον όλων» φιλμικό περιβάλλον , δε προκαλεί κανένα ενδιαφέρον ως χαρακτήρας – γεμάτο το σινεμά από μοναχικούς εκδικητές. Το μόνο που μένει είναι η περιέργεια του θεατή για το πώς κλείνει τελικά αυτή η ιστορία, που πιθανά να μετρά σε πολλούς ως κίνητρο, ακόμη και αν γνωρίζουν ότι για να την ικανοποιήσουν θα χρειαστεί να περάσουν 150 λεπτά.

http://www.cinemart.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια :