Και κλείνοντας γι απόψε το αφιέρωμα στις γυναικείες φωνές της ροκ σκηνής, θα ακούσουμε ακόμη τρεις θηλυκούς μελωδούς. Στις μέρες μας όλο και περισσότερα συγκροτήματα πειραματίζονται πάνω σε διάφορα είδη μουσικής και καταφέρνουν να εμπλουτίσουν το ροκ και να το αναδείξουν. Τέτοιες μπάντες είναι και οι Portishead, Gathering και Gueno Apes, όπου οι σκληροί και πειραματικοί ήχοι παντρεύονται τις πιο μελωδικές γυναικείες φωνές
To Portishead είναι μια μικρή πόλη έξω απ' το Bristol και σ' αυτήν γεννήθηκε ο Geoff Barrow που από νωρίς άρχισε να συλλέγει soundtracks. Mετακόμισε στο Bristol όπου έγινε dj και ηχολήπτης σε studio, όπου και γνώρισε τις άλλες μορφές της πόλης, τους Massive Attack και τον Tricky. Το καλό όνομα που έφτιαξε ως remixer του έφερε συνεργασίες με Depeche Mode, Paul Weller, Primal Scream και Nenneh Cherry. Ψάχνοντας soul τραγουδίστρια για τη δημιουργία του γκρουπ, γνώρισε το 1991 την Beth Gibbons απ' το Devon, που προσπαθούσε να γίνει επαγγελματίας τραγουδώντας με τον Paul Webb των Talk Talk. Η πρώτη τους δουλειά ήταν το μικρού μήκους φιλμ To kill a dead man, στο οποίο εμφανιζόταν και είχαν γράψει και το soundtrack. Αυτό τους βοήθησε να υπογράψουν με την Go! Discs και με τη βοήθεια του jazz κιθαρίστα Adrian Utley και μερικών ακόμα μουσικών ηχογράφησαν το άλμπουμ Dummy που κυκλοφόρησε το 1994.
Η Beth τραγουδούσε με τη σοπράνο φωνή της, τους γεμάτους ερωτική μοναξιά και ενοχές στίχους της, και η ανατριχιαστική ομορφιά έκανε το Melody Maker να μιλήσει για μετενσάρκωση της Billie Holiday. Για background οι αλχημιστές μουσικοί, πρότειναν hip-hop και dub ρυθμούς, strings και keyboards, samples από κομμάτια των Isaac Hayes, War, Lalo Schifrin, Johnnie Ray και Weather Report και παράξενα εφφέ, δημιουργώντας ένα σκοτεινό και μελαγχολικό κόσμο που δεν ήταν ούτε σάουντρακ αλλά και ούτε και ροκ, όπως το είχαμε στο μυαλό μας. Acid cabaret το χαρακτήρισε κάποιος κι αυτό νομίζω είναι το πιο κοντινό στην τέλεια περιγραφή του ήχου τους.
Ο δίσκος ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια σε πωλήσεις κι αυτό τους προβλημάτισε, με αποτέλεσμα να αφήσουν να περάσουν τρία χρόνια πριν την επόμενη κυκλοφορία. Το ομώνυμο δεύτερο άλμπουμ δεν απογοήτευσε κανέναν. Είναι πιο σκοτεινό και ατμοσφαιρικό αλλά εξίσου μαγικό. Στο live album που ακολούθησε συμμετέχει μεγάλη ορχήστρα και δεν υπάρχει κανένα νέο κομμάτι.
---------------------------------------------------------------------
ANNEKE VAN GIERSBERGEN
Οι περισσότεροι τη γνωρίζεται απ’ τη συμμετοχή της στο συγκρότημα, “The Gathering” , η Anneke όμως έχει ένα πλούσιο βιογραφικό γεμάτο ηχηρές συνεργασίες και μια σόλο καριέρα που γνωρίζει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
EARLY YEARS & “THE GATHERING”
Η Anneke γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου το 1973 στο Sint Michielsgestel της Ολλανδίας και απ’ τα 8 της χρόνια μόλις, συμμετείχε σε μουσικούς διαγωνισμούς. Οι γονείς της είχαν καταλάβει από νωρίς το θείο δώρο με το οποίο ήταν προικισμένη, καθώς η φωνή της ήταν συγκλονιστική, ακόμη και σε τόσο μικρή ηλικία. Στα 12 μπήκε στη χορωδία του σχολείου όπου μαθήτευε και όχι πολύ αργότερα συμμετείχε στην πρώτη της μπάντα. Πέρα απ’ τις δεινές φωνητικές της ικανότητες παίζει πιάνο και κιθάρα. Αφού πέρασε από κάμποσα σχήματα κατά τα εφηβικά της χρόνια, τελικά έγινε μέλος ενός διδύμου, του “Bed Breath”, που κινούνταν κυρίως σε μια μίξη blues, folk και jazz μοτίβων. Το 1994 όμως είχε έρθει να γίνει μέλος των “The Gathering”! Η επιτυχία του album “Mandylion” το 1995, την καθιέρωσε ως μέλος της σημαντικής αυτής μπάντας και μέχρι το 2006 σημείωνε μαζί τους μόνο επιτυχίες. Το 2005 έφερε στη ζωή το γιό της Finn κι έτσι αποφάσισε, μετά τη κυκλοφορία του “Home” , να αποχωρήσει απ’ το συγκρότημα για να αφιερωθεί στην οικογένειά της και στο προσωπικό της project “Agua de Annique”.
GUEST VOCALS
Η λίστα με τα ονόματα που έχει συνεργαστεί η χαρισματική Anneke είναι μεγάλη. Το 1998 συμμετείχε στο album του project Ayreon, του λατρεμένου μας Lucassen, “Into The Electric Castle”, ενσαρκώνοντας μια Αιγύπτια απ’ την εποχή των Φαραώ, η οποία απήχθει απ’ έναν εξωγήινο μαζί με άλλες επτά ανθρώπινες ψυχές από διαφορετικές χρονικές περιόδους. Το 2008 ανταποκρίθηκε και πάλι στο κάλεσμα του Lucassen και πήρε μέρος στο album “01011001” , υποδυόμενη αυτή τη φορά έναν εξωγήινο απ’ τη φυλή των “Forever”, η ίδια φυλή που είχε απαγάγει τον χαρακτήρα της στο προηγούμενο project. Έχει συμμετάσχει επίσης στο δίσκο Rubicon των John Wetton και Geoffrey Downes στα κομμάτια, "To Catch a Thief" και "Tears of Joy". Οι σημαντικότερες συνεργασίες της όμως είναι αυτές με τους “Napalm Death” το 2006 στο album “Smear Campaign”, με τους “Moonspell” όπου τραγουδά το κομμάτι “Scorpion Flower” στο δίσκο “Night Eternal” (2008) και με τον “Devin Townsend” στο album του “Addicted” το 2009. Ωστόσο η πιο ατμοσφαιρική και αξιοσημείωτη συνεργασία της ήταν εκείνη με τους “Within Temptation” για το τραγούδι “Somewhere”, το οποίο ερμήνευσε live μαζί με τη Sharon den Adel και τη παρέα της τρεις φορές. Συμπεριλαμβάνεται μάλιστα στα live albums “Black Symphony” και “An Acoustic Night at The Theater”.
AGUA DE ANNIQUE
To 2007, την ίδια ημερομηνία που ανακοινώθηκε η αποχώρησή της απ’ τους “The Gathering”, ανακοινώθηκε και η ίδρυση των “Agua de Annique”. Σύντροφοι της Anneke στο νέο της αυτό διάβημα οι Joris Dirks, Jacques de Haard και Rob Snijders, στη κιθάρα, το μπάσο και τα drums αντίστοιχα. Το πρώτο τους album “Air” κυκλοφόρησε στα τέλη του ’07 και το μεγαλύτερο μέρος του ηχογραφήθηκε στο ιδιόκτητο studio της. Ο επόμενος δίσκος “Pure Air” σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το τελευταίο τους album είναι το “In your Room” που βγήκε στην αγορά πέρσι, γόνος του hit “Hey Okay”. Οι “Agua de Annique” είναι απ’ τις πιο ανάλαφρες και δροσερές δουλειές της Anneke καθώς αποπνέουν τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα από εκείνη των “The Gathering”.
Anneke van Giersbergen, η χαρισματική μουσικός έχει ακόμα πολλά να δώσει στη μουσική. Αυτό ήταν μόνο η αρχή.
-------------------------------------------------------------------
Για τους Gueno Apes δεν βρίκαμε ικανοποιητικό βιογραφικό κι έτσι απλά θα τους ακούσουμε λίγο παραπάνω και θα σας καληνυχτήσουμε με δύο καταπληκτικά τους τραγούδια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου