Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011
Πρώτο μάθημα, η... κρίση
Στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας μέχρι και τα μέσα της περασμένης εβδομάδας οι παραλαβές των σχολικών βιβλίων δεν ξεπερνούσαν το 15% για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στη Χαλκιδική, αν και πραγματοποιήθηκαν πολύ λίγες συγχωνεύσεις (συγχώνευση 1ου – 2ου Γυμνασίου Πολυγύρου), ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν και αφορούν κυρίως τα σχολεία της Καλλικράτειας, των Μουδανιών, του Πολυγύρου και της Κασσάνδρας, όπου οι κτιριακές υποδομές κρίνονται ανεπαρκείς.
«Για παράδειγμα, στην Καλλικράτεια, ενώ το κτίριο είναι για το γυμνάσιο, ωστόσο συστεγάζεται μαζί με το λύκειο, και νοικιάζουν και αίθουσες ακριβώς απέναντι από το διδακτήριο. Στα Μουδανιά, δυο γυμνάσια και ένα λύκειο λειτουργούν στον ίδιο χώρο. Στον Πολύγυρο, καταργείται το εργαστήριο της τεχνολογίας για να γίνει χώρος διδασκαλίας», αναφέρει ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, Θεόδουλος Ταπανίδης.
Στο Κιλκίς, για παράδειγμα, η πρώτη αποστολή των εγχειριδίων πραγματοποιήθηκε λίγες μόνο ημέρες πριν από τον αγιασμό, ενώ τα αποθέματα που υπάρχουν στις αποθήκες του νομού καλύπτουν τις ανάγκες μόνο για 10 γυμνάσια και λύκεια σε σύνολο 32 σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Τα βιβλία αυτά θα διοχετευτούν στα σχολεία της επαρχίας, όπου οι μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο», διευκρινίζει ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, Γιώργος Κωνσταντινίδης.
Στις Σέρρες τα ποσοστά των βιβλίων που έχουν διανεμηθεί δεν ξεπερνούν το 5%-6% και ήδη έχουν δοθεί οδηγίες για τη διανομή φωτοτυπιών για τις πρώτες ημέρες. Στη Χαλκιδική, η πληρότητα στους τίτλους βιβλίων για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ανέρχεται στο 47%, στα γενικά λύκεια στο 25% και στα γυμνάσια μόλις στο 8%! Πέρα, πάντως, από τις τεράστιες καθυστερήσεις που σημειώνονται στη διανομή και την εκτύπωση των σχολικών εγχειριδίων, εξαιρετικά αργοί είναι και οι ρυθμοί υλοποίησης των έργων σχολικής στέγης. «Χρειαζόμαστε ένα γυμνάσιο και ένα λύκειο.Αυτήν τη στιγμή έχουμε σχολικές μονάδες με 480 άτομα. Ηδη έχει μπει στο πρόγραμμα η κατασκευή του 4ου Γυμνασίου, ωστόσο, μέχρι να χτιστεί το σχολείο, τα προβλήματα παραμένουν», προσθέτει ο κ. Κωνσταντινίδης, εκτιμώντας ότι σε σύνολο 32 σχολικών μονάδων αναμένεται να προκύψουν τμήματα των 28, των 29 ακόμη και των 30 ατόμων, σε ορισμένες τάξεις τριών ή τεσσάρων διδακτηρίων.
Λιγοστά κενά
Πάντως, για πρώτη φορά φέτος, και ενώ πραγματοποιήθηκαν οι λιγότεροι διορισμοί των τελευταίων ετών, τα λειτουργικά κενά στα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας (καταγράφονται 100 κενά) δεν αναμένεται να προκαλέσουν ιδιαίτερη αναστάτωση στα σχολεία. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό αφορούν κυρίως σε φιλολόγους και μαθηματικούς, ενώ την ίδια στιγμή πλεόνασμα εκατοντάδων εκπαιδευτικών καταγράφεται στις ειδικότητες φυσικής αγωγής, ξένων γλωσσών και πληροφορικής.
agelioforos.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου