Θέμα: Σοβαρά προβλήματα κτιριακών υποδομών αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες Β/βαθμιας εκπαίδευσης στη Χαλκιδική.
Οι αστικές περιοχές της Χαλκιδικής παρουσιάζουν στην τελευταία απογραφή αύξηση του πληθυσμού.
με συνεπακόλουθο την όξυνση του κτιριακού προβλήματος, κυρίως στη Β/θμια εκπαίδευση. Αξίζει να επισημάνουμε ότι δεν έχει κατασκευαστεί σχολικό κτήριο Β/θμιας εκπαίδευσης στο Νομό Χαλκιδικής εδώ και 20 περίπου χρόνια.
Συγκεκριμένα αναφέρουμε ότι:
στη Ν. Καλλικράτεια, εκκρεμούν ακόμα οι ενέργειες απένταξης του Έργου μέσω ΣΔΙΤ, ώστε να εξευρεθούν από άλλους πόρους τα κονδύλια χρηματοδότησης για την κατασκευή του Λυκείου.
στα Ν. Μουδανιά, εκκρεμεί η ένταξη του κτιρίου του Λυκείου στο ΕΣΠΑ ενώ ήδη ένα τμήμα στο Λύκειο είναι χωρίς αίθουσα.
στη Νικήτη, το ΕΠΑΛ πρόσφατα μετακόμισε σε επαγγελματικό χώρο έξω από τον οικισμό, ενώ εδώ και 20 χρόνια στεγαζόταν στον ακατάλληλο χώρο των γραφείων του δημοτικού καταστήματος Νικήτης.
στην Ιερισσό είναι επιβεβλημένη η κατασκευή νέου ασφαλούς κτηρίου με τις προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος σε σεισμογενή περιοχή, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ως γραφεία του εκπαιδευτικού προσωπικού χρησιμοποιούνται οι διάδρομοι του σχολείου.
στην Αρναία, το υφιστάμενο κτήριο που χρησιμοποιεί το ΕΠΑΛ δεν πληροί τις προδιαγραφές για τη διδασκαλία των τεχνικών μαθημάτων.
στον Πολύγυρο, ενώ είχε εξαγγελθεί προεκλογικά η κατασκευή νέου Λυκείου με τη διαβεβαίωση μάλιστα ότι είχαν εξασφαλιστεί και τα κονδύλια, το Γυμνάσιο συστεγάζεται με το Λύκειο και για να καλυφθούν οι ανάγκες χρησιμοποιούνται οι αίθουσες της τεχνολογίας και της βιβλιοθήκης του σχολείου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Γυμνάσιο Πολυγύρου είναι ένα από τα 100 πρώτα σχολεία στην Ελλάδα στα οποία εφαρμόστηκε πειραματικά το μάθημα της πληροφορικής και η κατασκευή των προαναφερόμενων αιθουσών είχε χρηματοδοτηθεί από το ΕΠΕΑΕΚ. Η ειδικά διαμορφωμένη, πριν από 18 χρόνια, αίθουσα πληροφορικής (ειδικό αντιστατικό δάπεδο – δίκτυο υπολογιστών – ειδικός πίνακας) υπολειτουργεί στην παλιά αίθουσα της βιβλιοθήκης και καταγγέλλεται ότι τα βιβλία μεταφέρθηκαν σε αποθήκη!
στις Ν. Φώκες πριν από 6 χρόνια ιδρύθηκε το Γυμνάσιο για να αποσυμφορηθούν τα σχολεία της Κασσάνδρας και στεγάστηκε στο παλιό κτήριο του δημοτικού σχολείου, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών της Β/βάθμιας εκπαίδευσης
στην Κασσάνδρα απαιτείται η ανέγερση επιπλέον αιθουσών στο ήδη υπάρχον κτιριακό συγκρότημα.
στο Πευκοχώρι οι τάξεις του λυκείου στεγάζονται σε νοικιασμένο ιδιωτικό κτήριο, το οποίο κρίνεται ακατάλληλο.
ερωτάται η κ. Υπουργός
Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την κατασκευή σχολικών κτηρίων Β/θμιας εκπαίδευσης στην περιοχή της Χαλκιδικής και ποιος είναι ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ;
Ποιος ανέλαβε την ευθύνη της κατάργησης αιθουσών στον Πολύγυρο, οι οποίες θεωρήθηκαν καινοτομία, έτσι ώστε η κατασκευή τους να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά προγράμματα;
Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις τόσο από παιδαγωγική άποψη όσο και έναντι των υποχρεώσεων διατήρησης που αναλήφθηκαν με την κοινοτική χρηματοδότηση ; Θα επαναλειτουργήσουν άμεσα οι αίθουσες των σχολείων των οποίων η κατασκευή χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικά προγράμματα;
Μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των μαθητών και καθηγητών σε ακατάλληλα κτήρια;
Στα υπάρχοντα κτήρια που χρησιμοποιούνται για τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης στη Χαλκιδική μπορούν να υλοποιηθούν οι εξαγγελίες για το «νέο» σχολείο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς την κ. Υπουργό Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου