Τρίτη 19 Απριλίου 2011
Πανελλαδικές 2011: Υπολογίστε τα μόρια σας
Η ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας του προγράµµατος των Πανελλαδικών Εξετάσεωνφέρνει σε απόσταση βολής τους 100.000 υποψηφίους µε τον «µεγάλο γύρο» για την εισαγωγή στα Πανεπιστήµια και τα ΤΕΙ. Στη επίπονη αυτή διαδικασία, η γραπτή επίδοση των υποψηφίων είναι καθοριστικής σηµασίας καθώς, ουσιαστικά και τυπικά, ο γραπτός βαθµός αποτελεί τον «τροχονόµο» της πρόσβασης.
Παρουσιάζουµε σήµερα ένα ιστορικό των επιδόσεων των υποψηφίων καθώς και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για να µετατρέψουν τους βαθµούς τους, προφορικούς και γραπτούς, σε µόρια. Ο γραπτός βαθµός είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθµολογίας σε κάθε µάθηµα καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούµενα δεδοµένα. Από αυτήν την άποψη, η γραπτή επίδοση των υποψηφίων έχει µεγάλη σηµασία στη διαµόρφωση της συνολικήςβαθµολογίας του υποψηφίου. Ιδιαίτερα η βαθµολογία στα γραπτάτων µαθηµάτων αυξηµένης βαρύτητας έχει καθοριστική σηµασία αφού µία µονάδα στο πρώτο µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας δίνειπερίπου διπλάσια µόρια από µία µονάδα στα υπόλοιπα µαθήµατα και µία µονάδα στο δεύτερο µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας δίνει περίπου 50% περισσότερα µόριααπό µία µονάδα στα υπόλοιπα µαθήµατα.
Πώς υπολογίζονται οι βαθµοί
Η εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση εξαρτάται από τον Βαθµό Πρόσβασης των έξι µαθηµάτων (ή των επτά για όσους έχουν επιλέξει το µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας) της Γ’ Τάξης που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο ΒαθµόςΠρόσβασ ης κάθε µαθήµατος για τους µαθητές της Γ’ Τάξης προκύπτει ως εξής: βαθµός πρόσβασης = (Γραπτός βαθµός) χ 0,7+ (προφορικός βαθµός) χ 0,3.
Ο ΓΕΝΙΚΟς ΒΑΘΜΟς Πρόσβασης διαµορφώνεται κατά 100% από τον Βαθµό Πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζόµενων µαθηµάτων της Γ’ Τάξης.
Ο συνολικός αυτός αριθµός των µορίων προκύπτει:
(α) Από τον Γενικό Βαθµό Πρόσβασης (ΓΒΠ) των µαθηµάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδοπολλαπλασιαζόµενο µε συντελεστή 8. (β) Από τον βαθµό του 1ου µαθήµατος αυξηµένης βαρύτητας επί 1,3 και του δευτέρου επί 0,7. Αν τα µαθήµατα αυτά αντικατασταθούν από µαθήµατα Γενικής Παιδείας, τότε το πρώτο πολλαπλασιάζεται µε συντελεστή 0,9 και το δεύτερο µε 0,4.
Ο συνολικός αριθµόςτων µορίων πολλαπλασιάζεται επί 100.
Για τα τµήµατα και τιςσχολές που απαιτείται ειδικό µάθηµα, το σύνολο µορίων δίδεται από τη σχέση:
[(Γενικός Βαθµός Πρόσβασηςχ 8) + (Βαθµός Πρόσβασης α’ µαθήµατος αυξηµένης βαρύτητας χ1,3) + (Βαθµός Πρόσβασης β’ µαθήµατος αυξηµένης βαρύτητας χ 0,7) + (βαθµός ειδικού µαθήµατος χ 1 ή 2 κατά περίπτωση)] χ 100.
Για την καλύτερηκατανόηση παραθέτουµε το εξήςυποθετικό παράδειγµα:
Υποθέτουµε ότι υποψήφιος από Θεωρητική Κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο επιστηµονικό πεδίο, έχει δε Γενικό Βαθµό Πρόσβασης 17,63 και Βαθµό Πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 σταΜαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4. Ο υποψήφιος αυτός θα έχει:
ςτο 1ο επιστηµονικό Πεδίο
Για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό µάθηµα, σύνολο µορίων = 15 (17,63χ8) + (18,1χ1,3) + (19,3χ0,7) = 178,08χ100= 17.808 για το Τµήµα Αγγλικής Φιλολογίας, σύνολο µορίων = (17,63χ8) + (18,1χ1,3) + (19,3χ0,7) + (12,4χ2) =202,88χ100=20.288
Για τα Τµήµατα ΜΜΕ, σύνολο µορίων = (17,63χ8) + (18,1χ1,3) + (19,3χ0,7) + (12,4χ1) = 190,48χ100 = 19.048
ςτο 4ο επιστηµονικό Πεδίο
Για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό µάθηµα,σύνολοµορίων= (17,63χ8) + (16,8χ0,9)+ (15,9χ0,4) = 162,52χ100=16.252
Ο ΓΡΑΠΤΟς ΒΑΘΜΟς στα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθ µολογίας σε κάθε µάθηµα καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούµενα δεδοµένα.
Ο προφορικός βαθµός προσαρµόζεται µε τέτοιο τρόπο ώστε να διαφέρει του γραπτού µόνο κατά δύο (2) µονάδες. Αν ο προφορικός βαθµός του µαθήµατος είναι µεγαλύτερος του γραπτού περισσότερο από δύο µονάδες, τότε ο προφορικός βαθµός µειώνεται τόσο ώστε να είναι µεγαλύτερος του γραπτού κατά δύο µονάδες. Αν ο προφορικός βαθµός του µαθήµατος είναι µικρότερος του γραπτού περισσότερο από δύο µονάδες, τότε ο προφορικός βαθµός αυξάνεται τόσο ώστε να είναι µικρότερος του γραπτού µόνο κατά δύο µονάδες.
Τα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα διαµορφώνουν τον Βαθµό Πρόσβασης
Τροχονόµος της πρόσβασης! Παραδείγµατα για το πώς διαµορφώνεται
Πώς το 19 γίνεται 10,6!
ΠΈΡΙΠΤΩςη 1
ας πάρουµε την περίπτωση ενός µαθητή µε 19 προφορικό βαθµό (µέσο όρο των δύο τετραµήνων) σε κάποιο µάθηµα ο οποίος γράφει στο ίδιο µάθηµα 10. Επειδή ο προφορικός βαθµός είναι µεγαλύτερος από τον γραπτό περισσότερο από δύο (2) µονάδες, ο προφορικός βαθµός ελαττώνεται ώστε να είναι µεγαλύτερος από τον γραπτό κατά δύο (2) µονάδες, διορθώνεται, δηλαδή, στο 12. ο τελικός βαθµός γίνεται 10,6 Πώς το 12 γίνεται 17,4!
ΠέριΠτωςη 2
ας πάρουµε την περίπτωση ενός µαθητή ο οποίος έχει προφορικό βαθµό (µέσο όρο των δύο τετραµήνων) 12 αλλά γράφει 18. Στην περίπτωση αυτή που ο προφορικός βαθµός είναι µικρότερος από τον γραπτό περισσότερο από δύο (2) µονάδες, ο προφορικός βαθµός αυξάνεται ώστε να είναι µικρότερος από τον γραπτό κατά δύο (2) µονάδες, δηλαδή διορθώνεται στο 16. Στην περίπτωση αυτή ο τελικός βαθµός γίνεται 17,4
Πώς υπολογίζονται τα δεκαδικά
Στις περιπτώσειςπου κατά τον υπολογισµό του Γενικού Βαθµού Πρόσβασηςπροκύπτουν περισσότερα από δύο δεκαδικά ψηφία, τότε αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή µεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνετ αιστο αµέσωςεπόµενο παραλειποµένων των λοιπών, αν είναι µικρότερο τουπέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα δεκαδικά ψηφία πλην του δευτέρου. Στις περιπτώσεις που κατάτον υπολογισµό του Βαθµού Πρόσβασης µαθήµατος προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία, τότε αν το δεύτεροδεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή µεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αµέσως επόµενο παραλειποµένων των λοιπών, αν είναι µικρότερο τουπέντε (5) παραλείπονται όλα ταυπόλοιπα πλην του πρώτου δεκαδικά ψηφία.
Συντελεστές
Η εισαγωγή στις σχολές και στα τµήµατα τα οποία είναι ενταγµένα στο σύστηµα γίνεται µε βάση τα µόρια που προκύπτουν από το άθροισµα των γινοµένων του Γενικού Βαθµού Πρόσβασης και των Βαθµών Πρόσβασηςτων δύοµαθηµάτων αυξηµένης βαρύτητας όπως αυτοί αναγράφονται στησχετική Βεβαίωση, καθώς και του βαθµού του τυχόν απαιτούµενου ειδικού µαθήµατος µε τους αντίστοιχους συντελεστές. Αν προβλέπεται εξέταση σε δύο ειδικά µαθήµατα, βαθµός ειδικού µαθήµατος είναι ο µέσος όρος των βαθµών που σηµείωσε ο υποψήφιος στα δύο ειδικά µαθήµατα. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος σχολής ή τµήµατος για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ειδικόµάθηµα είναι απαραίτητη προϋπόθεση να έχειεξεταστεί στο απαιτούµενο ειδικό µάθηµα και ναέχει επιτύχει σεαυτό βαθµό τουλάχιστον ίσο µε τη βάση, δηλαδή τουλάχιστον δέκα (10) στην κλίµακα1-20. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά µαθήµατα, είναι απαραίτητο ουποψήφιος να έχει επιτύχει χωριστά στο καθένα από τα µαθήµατα αυτά το παραπάνω ελάχιστο όριο βαθµολογίας και βαθµός ειδικού µαθήµατος για τον υπολογισµό των µορίων είναι ο µέσος όρος των βαθµών των δύο αυτών ειδικών µαθηµάτων.
Ειδικότερα, οι συντελεστές είναι:
n 8 για τον Γενικό Βαθµό Πρόσβασης n 1,3 για το πρώτο µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας ή 0,9 στην περίπτωση αντικατάστασής του από µάθηµα Γενικής Παιδείας, σύµφωνα µε τα παρακάτω n 0,7 για το δεύτερο µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας ή 0,4στην περίπτωση αντικατάστασής του από µάθηµα Γενικής Παιδείας σύµφωνα µε τα παρακάτω. Για τιςπεριπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά µαθήµατα είναι οµέσος όρος τωνβαθµών των δύοειδικών µαθηµάτων. Ο µέσος όρος υπολογίζεται µετά την αναγωγή των βαθµών των δύο µαθηµάτων στην εικοσάβαθµη κλίµακα. Παράλληλα, στην περίπτωση που υποψήφιοςέχει εξετασθείσε περισσότερες από µία ξένες γλώσσες, τότεως βαθµόςστο µάθηµα της ξένης γλώσσας για τα τµήµατα στα οποία απαιτείται εξέταση σε µία από τις ξένες γλώσσες στις οποίες εξετάστηκε λαµβάνεται ο µεγαλύτερος βαθµός από αυτούς που πέτυχε στις ξένεςγλώσσες. Επίσης, βαθµός πρακτικών δοκιµασιών για τους υποψηφίους των Τµηµάτων Φυσικής Αγωγής και Αθλητισµού είναι ο µέσος όρος των βαθµών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιµασίες -αγωνίσµατα στις οποίες διαγωνίστηκε ουποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται µε προσέγγιση δεκάτου.
Ο µέσος όρος βγαίνει µετά την αναγωγή των βαθµών δύο µαθηµάτων
Βαθµολόγηση - αναβαθµολόγηση
Ο κάθε ΒΆΘΜΟΛΟΓΗΤΗς ή αναβαθµολογητής αναγράφει στον ειδικό χώρο τού γραπτού τον βαθµόµε τον οποίο βαθµολογεί το κάθε ερώτηµα ή υποερώτηµα µε βάση την καθορισµένη από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων βαθµολογία. Ο πρώτος βαθµολογητής αναγράφει µε κόκκινο στιλό τον βαθµό στον ειδικόχώρο κάθε γραπτού, υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού και µετά την ολοκλήρωση της διόρθωσηςεπιστρέφει τα γραπτά στην επιτροπή του βαθµολογικού κέντρου. Ο δεύτερος βαθµολογητής σηµειώνει µε πράσινο στιλό ελλείψεις, σφάλµατα, αδυναµίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει τον βαθµό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Οταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών, ταπαραδίδει στην επιτροπή του βαθµολογικού κέντρου. Ο βαθµός είναι στην κλίµακα 0-100 (1) Μετά την ολοκλήρωση της βαθµολόγησης των γραπτών δοκιµίων κάθε µαθήµατος σύµφωνα µε τις διατάξεις του προηγούµενου άρθρου, η επιτροπή του βαθµολογικού κέντρουελέγχει τις διαφορέςβαθµολογίας µεταξύ των δύο βαθµολογητών κάθε γραπτού δοκιµίου. Αν η διαφορά βαθµολογίας είναι ίση ή µικρότερη των δώδεκα (12) µονάδων στην κλίµακα 0-100, τελικός γραπτός βαθµός υπολογιζόµενος στην κλίµακα 0-20 είναι το πηλίκον της διαίρεσης του αθροίσµατος των βαθµών των δύο βαθµολογητών διά του δέκα (10).
(2) Αν η διαφορά µεταξύ τωνβαθµολογιών του πρώτου και του δεύτερου βαθµολογητή είναι µεγαλύτερη από δώδεκα (12) µονάδες στην κλίµακα 0-100, τότε καλύπτονται από την επιτροπή του βαθµολογικού κέντρουοι βαθµοί και των δύο βαθµολογητών και το γραπτό δίνεται για αναβαθµολόγηση σε τρίτο βαθµολογητή(αναβαθµολογητή). Ο τρίτος βαθµολογητής, ο οποίος επιλέγεται µεταξύ των βαθµολογητών µε µεγαλύτερη εκπαιδευτική εµπειρία και είναι κατά προτίµηση σχολικός σύµβουλος ή διευθυντής Λυκείου ή καθηγητής µεβαθµό Α’ της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το µάθηµα το ίδιο σχολικό έτος, διορθώνει το γραπτό δοκίµιο µε µαύρο στιλό και αναγράφει αριθµητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαίσιο του γραπτού δοκιµίου τον βαθµό αναβαθµολόγησης.
(3) Οταν παρεµβαίνει αναβαθµολογητής – συµβαίνει εφόσον η διαφορά των δύο πρώτων βαθµολογητών είναι πάνω από 12 µόρια –, ως τελικήβαθµολογία του γραπτού θεωρείταιτο πηλίκον των δύο υψηλότερων βαθµολογιών εκ των τριώνβαθµολογητών διά του δέκα.
(4) Η επιτροπήκάθε βαθµολογικού κέντρου ελέγχει τον τρόπο βαθµολόγησης, την ποιότητα των αναβαθµολογήσεων και απευθύνει οδηγίες και συστάσεις στους βαθµολογητές.
Ειδικά µαθήµατα και πρακτικές δοκιµασίες
Οι συντελεστές βαρύτητας για τα ειδικά µαθήµατα και τις πρακτικές δοκιµασίες ανάλογα µε το τµήµα είναι:
n 2 για τα τµήµατα και τις κατευθύνσεις ξένων φιλολογιών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερµανικής, Ιταλικής και Ισπανικής φιλολογίας), της ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισµού του Τµήµατος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και ∆ιερµηνείας τουΙονίου Πανεπιστηµίου και της ειδίκευσης Μετάφρασης ή ∆ιερµηνείας τουΤµήµατος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και ∆ιερµηνείας του Ιονίου Πανεπιστηµίου n 2 για τα τµήµατα για τα οποία απαιτούνται τα ειδικά µαθήµατα Ελεύθερο και Γραµµικό Σχέδιο ή Αρµονία καιΕλεγχος Μουσι κών Ακουστικών Ικανοτήτων n 1 για τα λοιπά τµήµατα για τα οποία απαιτείται ειδικό µάθηµα ξένης γλώσσας, όπως αυτά των ΜΜΕ, Ναυτιλιακών Σπουδών, ∆ιεθνών Σπουδών κ.λπ. ή Ελεύθερο Σχέδιο, όπως το Τµήµα Πλαστικών Τεχνών και Επιστηµών της Τέχνης n 2 για τα ΤΕΦΑΑ
ΤΑ ΝΕΑ
Ετικέτες
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου