Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011
Πάμε για δρομο-καΐτειο στις συγκοινωνίες
Εν μέσω διαλόγου με τους εργαζομένους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και με το βλέμμα της κοινής γνώμης στραμμένο αλλού, κατατέθηκε χθες το βράδυ το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες. Τα σωματεία, που είχαν αναστείλει τις κινητοποιήσεις τους για να συζητήσουν με το υπουργείο, κάνουν λόγο για προσχηματικό και ανεδαφικό διάλογο, προαναγγέλλοντας νέες μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας έσπασε την ανακωχή καταθέτοντας το σχέδιο νόμου με έξι αλλαγές τις οποίες οι συνδικαλιστές χαρακτηρίζουν επουσιώδεις. Οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ (λεωφορεία) αναμένεται να αποφασίσουν σήμερα 48ωρη απεργία για Δευτέρα και Τρίτη, ενώ το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό έχει εξαγγείλει 24ωρες επαναλαμβανόμενες εάν δεν αλλάξουν κομβικά σημεία του νομοσχεδίου, τα οποία κατά τα φαινόμενα δεν αλλάζουν.
Οι έξι αλλαγές, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τα όσα ζητούσαν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, είναι:
1 Προφανώς παίζοντας με τις λέξεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αφαίρεσε τον όρο περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που πλέον αναφέρεται ως «αντικατάστασή» τους στο πλαίσιο των νέων οργανισμών. Τα σωματεία είχαν ζητήσει -και μάλιστα αποτελούσε μια από τις κόκκινες γραμμές- να μην καταργηθούν οι συμβάσεις τους και να μη γίνουν διαπραγματεύσεις από μηδενική βάση, όπως εξακολουθεί να προβλέπεται στο σχέδιο νόμου.
2 Διευκρινίζεται ότι η διαγραφή χρεών των οργανισμών αφορά και τα χρέη του ΟΑΣΑ. Πρόκειται για τη διόρθωση μιας «πατάτας» που είχε κάνει το υπουργείο, ξεχνώντας να βάλει τον ΟΑΣΑ στη ρύθμιση που προβλέπεται από το Μνημόνιο περί διαγραφής χρεών όλων των ΔΕΚΟ και μεταφοράς τους στον προϋπολογισμό.
3 Διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός ομίλου ΟΑΣΑ.
4 Εξαιρούνται από την υποχρεωτική μετάταξη όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους και είχαν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματος αυτού. Η αλλαγή αυτή αφορά μικρό αριθμό οδηγών των ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός).
5 Αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με νομικά πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για ένα από τα δευτερεύοντα αιτήματα των σωματείων τα οποία είχαν ζητήσει ουσιαστικότερες αλλαγές στο άρθρο 5, στο οποίο περιλαμβάνεται η συγκεκριμένη παράγραφος.
6 Γίνεται δεκτό να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια. Δεν αναφέρεται για πόσο θα ισχύουν τα οργανογράμματα των νέων φορέων, ενώ το συγκεκριμένο άρθρο (11) αποτελεί εξ ολοκλήρου κόκκινο πανί για τους συνδικαλιστές, αφού αναφέρεται στις μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού άπαξ ή περισσότερες φορές, χωρίς δεσμεύσεις από ειδικότητα και κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε αντίθετης διάταξης της κείμενης νομοθεσίας.
Οσον αφορά ένα από τα βασικά αιτήματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, τη δημιουργία μόνο ενός φορέα και όχι δύο, όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, το υπουργείο θα μελετήσει το ενδεχόμενο αυτό «εντός ενός έτους».
Επειτα απ' όλα αυτά, οι συνδικαλιστές δηλώνουν ότι «δεν θα κουνηθεί ρόδα από Δευτέρα», ενώ ο πρόεδρος των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης, όταν ρωτήθηκε ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις, είπε χαρακτηριστικά: «πόλεμος, Βαγδάτη». Οπως υποστήριξε στην «Ε» ο κ. Κουλουμπαρίτσης, ο γ.γ. του υπουργείου Χάρης Τσιόκας είχε δεσμευτεί απέναντί του ότι «πριν κατατεθεί θα σας φωνάξουμε να το δείτε». Κάτι τέτοιο δεν έγινε. «Πρόκειται για κατάργηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Υποτίθεται ότι μας κάλεσαν να συζητήσουμε και γι' αυτό αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις μας. Τώρα που έσπασαν την ανακωχή, δεν έχουν καμία δικαιολογία για ό,τι θα ακολουθήσει».
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία δύο φορέων (έναν για τις οδικές και έναν για τις σταθερές συγκοινωνίες) και την επαναδιαπραγμάτευση από μηδενική βάση των κανονισμών εργασίας και των συμβάσεων με τις διοικήσεις τους. Αναφέρεται δε ότι σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι δεν τα βρουν με τις διοικήσεις, θα παρεμβαίνει ο υπουργός με υπουργική απόφαση. Τέλος, προβλέπεται η υποχρεωτική μετάταξη 1.500 εργαζομένων.
enet.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου